جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-19
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 10577 |
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۲ |
3 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

در حالی که با روند گرانی کالاهای اساسی در سال‌های اخیر اکنون بسیاری از مردم صرفاً به فکر تأمین نان شب خود هستند، قیمت میوه‌های نوبرانه‌ای نظیر گوجه سبز و چغاله بادام میلیونی شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،این محصولات در بازار تجریش نرخ‌های بالاتری هم پیدا کرده‌اند؛ با این حال برای اینکه خریداری داشته باشند معمولاً در بسته‌های ۱۰۰ گرمی عرضه می‌شوند. البته این روندی است که هر سال تکرار می‌شود و نهادهای ناظر هم اعتنای چندانی به آن ندارند.
امسال نیز به روال سال‌های گذشته میوه‌های نوبرانه تا پنج برابر قیمت مصوب نرخ‌گذاری شده‌اند. این در حالی است که بنا بر اعلام رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران، مغازه‌داران بر مبنای فاکتور رسمی تنها مجاز به لحاظ حداکثر ۳۵ درصد سود هستند.
بر اساس اعلام اسدالله کارگر، قیمت هر کیلو چغاله بادام بین ۵۰۰ هزار تا ۸۰۰ هزارتومان و گوجه سبز ۸۰۰ هزار تا ۹۰۰ هزار تومان است.
به نقل از صراط نیوز،البته او بر این موضوع هم تاکید دارد که گوجه سبز چهار میلیون تومانی ارتباطی به فعالان رسمی و تولید داخلی ندارد و دوره‌گردها آن را به شکل قاچاق عرضه می‌کنند.

با این حال بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد در بسیاری از مغازه‌های شمال تهران گوجه سبز با قیمت‌های بالای سه میلیون تومان به فروش می‌رسد.
فارغ از ضعف نظارتی سازمان تعزیرات و سایر نهادهای ذی‌صلاح، شاید محبوبیت بالای گوجه سبز و چغاله بادام در سوءاستفاده گران‌فروشان چندان بی‌تاثیر نباشد.
گذشته از این مساله، آن‌طور که کارشناسان می‌گویند، گوجه سبز در این مقطع از سال اصلاً میوه نیست و تفاوتی با سم ندارد. چراکه مغز آن هنوز تشکیل نشده و مصرف آن در این فصل سلامت افراد را به خطر می‌اندازد. قیمت گوجه سبز هر چقدر هم که باشد برای تولیدکننده و واسطه صرفه اقتصادی ندارد.
همچنین معمولاً از میانه اردیبهشت با افزایش عرضه و وفور گوجه سبز، قیمت آن در سطح خرده‌فروشی‌ها تا محدوده ۱۰۰ هزار تومان کاهش می‌یابد.
در نهایت هم باید به این نکته توجه داشت که بسیاری از شهروندان در حال حاضر به دنبال تامین کالاهای اساسی خود نظیر نان، برنج، گوشت، روغن و… هستند. از این رو کمتر کسی را می‌توان یافت که برای خرید گوجه سبز و چغاله بادام هزینه میلیونی کند.

۲۲۰

منبع: خبرگزاری خبرآنلاین

منبع خبر به همراه لینک آن ( در انتهای متن خبر ) نوشته شده است و خبرگزار در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 10577 ) را همراه با ذکر موضوع به آدرس  info@khabargozar.com  ایمیل بفرمایید. با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه خبرگزار مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزار در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید