جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-26
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 10832 |
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۱ |
3 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

ایسنا/لرستان معاون وزیر کشور گفت: قلعه تاریخی فلک‌الافلاک از اهمیت بسزایی برخوردار است.

محمد حسن نامی امروز، ۲۳ فروردین ماه در بازدید از قلعه تاریخی فلک‌الافلاک خرم‌آباد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مردمی در لرستان زندگی می‌کردند و می‌کنند که توانسته‌اند در ادوار مختلف از کشور دفاع کنند.
وی افزود: در این منطقه جغرافیایی هیچ موقع دشمنی نتوانسته به داخل کشور ایران نفوذ کند و این باعث افتخار است برای عزیزان لر؛  قوم لر به عنوان قهرمانان تاریخ ایران محسوب می‌شوند.
معاون وزیر کشور گفت: حضور مردم به ویژه جوانان در قلعه تاریخی فلک‌الافلاک خرم‌آباد نسبت به گذشته ایران که پر افتخار بوده به لحاظ روحی و تصمیم‌سازی در تلاش علمی و کاری آنان موثر خواهد بود و آنان را به سمت مشخصی هدایت می‌کند.
نامی با بیان اینکه شاهد هستیم که سالانه چندصد هزار گردشگر در این استان و کشورمان حضور پیدا می‌کنند و این از اهمیت بسزایی برخوردار است، بیان کرد: البته سال ۹۸، به دلیل بارندگی رانشی در قسمت خاکی مجموعه ارزشمند قلعه فلک‌الافلاک رخ داده که در حال بررسی است و امیدواریم هر چه زودتر با مهندسی ساختمانی و معماری این رانش را برای سال‌های آینده متوقف کنیم.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون مسئولین استان، مدیرکل میراث فرهنگی و مدیریت بحران لرستان تلاش‌های خوبی در حفظ این آثار داشتند و این اهمیت را با کار و نقش بیشتر باید ادامه دهند.
این مسئول گفت: اگر قرار است یونسکو این مجموعه ارزشمند را به عنوان آثار باستانی قلمداد کند با توجه به بازدید آنان در آینده نزدیک از این مجموعه باید بتوانیم اهمیت سرعت در کار را بیشتر کنیم.
به گزارش ایسنا، روز گذشته چهار هزار و ۳۷۲ نفر و دو گردشگر خارجی از قلعه تاریخی فلک‌الافلاک بازدید داشته‌اند.
انتهای پیام 

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع خبر به همراه لینک آن ( در انتهای متن خبر ) نوشته شده است و خبرگزار در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 10832 ) را همراه با ذکر موضوع به آدرس  info@khabargozar.com  ایمیل بفرمایید. با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه خبرگزار مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزار در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید