جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-26
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 10931 |
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۷ |
5 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران راه‌اندازی سامانه تاکسی آنلاین را یکی از برنامه‌های این سازمان در سال جدید دانست.

به گزارش خبرآنلاین، سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران راه‌اندازی سامانه تاکسی آنلاین را یکی از برنامه‌های این سازمان در سال جدید دانست.
شادی مالکی در گفت وگو با ایسنا، در مورد برنامه‌های آتی این سازمان در سال جدید با بیان اینکه کنترل و نظارت هوشمند تاکسی‌ها و همچنین مسئله تاکسی‌های آنلاین در اولویت اقدامات قرار دارد، گفت: در مورد مسئله نظارت هوشمند باید بگویم که طبق قراردادی که با شرکت کنترل ترافیک منعقد شده، از دوربین‌های مکانیزه شهری برای نظارت و کنترل عملکرد تاکسی‌ها استفاده خواهد شد.
وی با بیان اینکه در مورد تاکسیرانی آنلاین نیز می‌بایست از طریق ایجاد یک پلتفرم که روی گوشی‌های همراه نصب می‌شود، این مهم را محقق کنیم، گفت: «برقی‌سازی‌ تاکسی‌ها» یکی دیگر از برنامه‌های تحولی شهرداری تهران است؛ بگونه‌ای که با توجه به قرارداد منعقد شده با شرکت‌های چینی قرار است تا در سال‌جاری ۲۵ هزار تاکسی سدان، ۱۰ هزار تاکسی ون و ۲۵۰۰ تاکسی ویژه برقی برای شهر تهران درنظر گرفته است.
مالکی با اشاره به اینکه در اسفند سال گذشته تعدادی از خودروهای برقی به عنوان نمونه‌هایی رونمایی شدند و مراحل مربوط به اخذ پلاک آنها در حال انجام است، گفت: مسئله قابل توجه این است که تعدادی تاکسی برقی نیز از سوی دولت و وزارت صمت برای شهر تهران در نظر گرفته شده است، به عبارتی دیگر در مجموع تعداد تاکسی‌های برقی که شهرداری و دولت برای شهر تهران در نظر گرفتند، حدودا با تعداد تاکسی‌های فعال شهر تهران در شرایط فعلی برابری می‌کند.
استقرار تاکسی‌های برقی در مناطق پرتردد پایتخت
وی در پاسخ به این سوال که تاکسی‌های برقی در چه مسیرهایی استفاده می شوند؟ گفت: اولویت به کارگیری خودروهای برقی با مسیرهایی است که ترافیک و آلودگی هوای بیشتری دارند پس ایستگاه‌ها، پایانه‌ها و مسیرهای پرتردد همچون فرودگاه‌ها، بازارهای بزرگ و اصلی شهر در اولویت هستند که البته هنوز جزئیات آن مشخص نیست؛ اما آنچه که مشخص است آن که در بحث کاهش آلودگی هوای شهر با ورود تاکسی های برقی می‌توان امیدوار بود.

۲۳۳۲۱۷

منبع: خبرگزاری خبرآنلاین

منبع خبر به همراه لینک آن ( در انتهای متن خبر ) نوشته شده است و خبرگزار در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 10931 ) را همراه با ذکر موضوع به آدرس  info@khabargozar.com  ایمیل بفرمایید. با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه خبرگزار مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزار در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید