چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-24
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 11027 |
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۱ |
3 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

ایسنا/خراسان رضوی رئیس انجمن قلب و عروق ایران گفت: یک درصد از تولدهای زنده ما بیماری‌های قلبی و عروقی مادرزادی دارند که در سطح عالی و تعداد زیادی نیز بدون نیاز به جراحی در کشور قابل درمان هستند.

دکتر فریدون نوحی امروز، ۲۴ فروردین‌ماه، در کنگره بین‌المللی بیماری‌های مادرزادی قلب کاسپین که در مجتمع شهدای سلامت برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این کنگره پنجمین بار است که در مشهد برگزار می‌شود. این کنگره از بیمارستان رضوی شروع و چند دوره در این بیمارستان برگزار شد اما بعد از افزایش تعداد شرکت‌کننده‌ها به دانشگاه منتقل شد که همچنان همراهی آستان قدس و بیمارستان رضوی را دارد.
وی بیان کرد: در کنگره امسال بیش از ۷۰۰ نفر ثبت‌نام کردند، از ۱۴ کشور مهمان خارجی و سخنران داریم. ۳۰ سخنران از خارج از کشور شرکت کردند. بسیاری از افراد حاضر چهره‌های جهانی قلب و عروق هستند. این کنگره به صورت همزمان در کشورهای اروپایی و سایر کشورها پخش می‌شود.
نوحی با بیان اینکه متاسفانه بیماری‌های قلب و عروق شایع‌ترین علل مرگ‌ومیر بیماران هستند، عنوان کرد: این موضوع مربوط به کشور ما نیست، بلکه در دنیا اینگونه است. در کشور ما در راس تمام بیماری‌هایی که موجب ‌مرگ‌ومیر می‌شوند، بیماری‌های قلب و عروق قرار دارند.
رئیس انجمن قلب و عروق ایران افزود: درست است بیماری‌های قلب و عروق به علل قلبی ایحاد می‌شوند اما دلایل و فاکتورهایی نیز وجود دارد که اکثر این فاکتورها قابل پیشگیری بوده و وزارت بهداشت نیز به این موضوع حساس شده است. در پویش سلامتی که سال گذشته انجام شد بیش از ۴۰ میلیون نفر شرکت کردند. فشار خون بسیار مهم و ساده است، اگر مردم توجه داشته باشند و درمان را آغاز کنند، موثر خواهد بود، دیابت نیز اینگونه است.
وی ادامه داد: تنها موردی که نمی‌توانیم دخالت زیادی داشته باشیم، ژنتیک است. در این مورد باید از ابتدا متوجه باشیم اگر در خانواده‌ای فردی دچار مرگ ناگهانی شده یا سکته قلبی کرده، حتما بچه‌ها سریع بررسی شوند تا دچار دیابت، چربی بالا و فشار خون نشوند و تحرک لازم را داشته باشند که بیماری را به تاخیر بیندازد.
نوحی با اشاره به اینکه شرایط رسیدگی به بیماری‌های قلبی و عروقی در کشور ما بدون تردید در سطح جهان عالی است، تصریح کرد: هیچ کاری نیست در دنیا انجام شود که در کشور ما انجام نشود. در استان‌های مختلف شرایط رسیدگی به مردم و خدمت به بیماران قلبی و عروقی در سطح عالی قرار دارد، پزشکی کشور ما نیز در سطح منطقه بهترین است اما باید تلاش کنیم این سطح را افزایش دهیم و حفظ کنیم.
رئیس انجمن قلب و عروق ایران اضافه کرد: ارائه خدمات در بیماری‌های قلبی و عروقی کشور ما در سطح جهانی و بسیار عالی قرار دارد اما تمام تلاش ما باید در پیشگیری از بیماری‌ها باشد. یک درصد از تولدهای زنده ما بیماری‌های قلبی و عروقی مادرزادی دارند که در سطح عالی و تعداد زیادی نیز بدون نیاز به جراحی در کشور قابل درمان هستند.
انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع خبر به همراه لینک آن ( در انتهای متن خبر ) نوشته شده است و خبرگزار در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 11027 ) را همراه با ذکر موضوع به آدرس  info@khabargozar.com  ایمیل بفرمایید. با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه خبرگزار مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزار در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید