جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-19
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 11084 |
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۷ |
4 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

سردار سید تیمور حسینی درباره اینکه آیا مبلغ جرائم رانندگی از ۲۵ فروردین ماه (امروز) افزایش پیدا کرده یا خیر، گفت: تاریخ اعلام شده به عنوان یک روز پیشنهادی مطرح شده بود، نه یک روز قطعی.

به گزارش خبرآنلاین، در شرایطی که پیش‌تر و در برخی از خبرها اعلام شده بود که افزایش مبلغ جرائم راهنمایی و رانندگی از ۲۵ فروردین ماه اجرایی خواهد شد، پیگیری‌ها حاکی از آن است که تاکنون افزایش مبلغ جرائم به پلیس راهور ابلاغ نشده و همچنان رقم جریمه‌های رانندگی، همان مبالغ قبلی است.
ایسنا در گزارشی نوشت: اوایل آذرماه سال گذشته بود که سردار احمدرضا رادان، فرمانده فراجا در جریان بازدید از مقر پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا بر ضرورت افزایش مبلغ جرائم رانندگی تاکید کرد و در توضیح چرایی این درخواست خود نیز گفت: «متاسفانه ارتکاب تخلف رانندگی، منجر به وقوع ۸۰ درصد تصادفات شده است. جرائم رانندگی باید بازدارندگی داشته باشد، یعنی طوری باشد که فرد متخلف اصلا مرتکب آن نشود. درحال حاضر اما مبلغ جرایم تخلفات رانندگی بازدارنده نیست و باید افزایش پیدا کند. این نکته را هم باید مورد توجه قرار دهیم که افزایش نرخ جرایم رانندگی ربطی به تورم ندارد و گرانی و … ندارد. یک راننده اصلا نباید تخلف کند و کسی هم که تخلفی مرتکب نشده که نباید جریمه سنگین پرداخت کند. در واقع خاصیت بازدارندگی جرائم در همین جاست.»
درپی این اظهارات بود که به مرور، درخواست برای افزایش مبالغ جرائم رانندگی به یکی از نکات مطرح شده در اظهارات بعدی فرماندهان پلیس راهور، برخی کارشناسان ترافیک و … بدل شد و حتی وزیر کشور نیز در جریان بازدیدی که در آخرین روز سال ۱۴۰۲ از مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا انجام داد بر ضرورت آن تاکید کرد و در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که آیا دولت با افزایش مبلغ جریمه‌های رانندگی موافق است یا خیر گفت: « رقم فعلی جریمه‌های رانندگی قطعا بازدارنده نیست، جریمه باید بازدارندگی داشته باشد، بنابراین در سال آینده (۱۴۰۳) تلاش داریم تا تشویق و تنبیه و همچنین افزایش جرایم رانندگی را اعمال کنیم.»
با این وجود در حالی که پیشنهاد اولیه پلیس افزایش مبلغ جرائم رانندگی تا قبل از آغاز طرح نوروزی ۱۴۰۳ بود، اما تعطیلات نوروزی بدون تغییری در مبلغ جرائم به پایان رسید و در تنها در این مدت، سردار سید تیمور حسینی، رئیس پلیس راهور فراجا در مصاحبه‌های مختلف بر ضرورت افزایش رقم جرائم رانندگی به منظور جلوگیری از وقوع تخلفات حادثه‌ساز تاکید کرد. او در یکی از همین مصاحبه‌ها نیز اعلام کرده بود که «بنابر شرایط موجود و آمادگی ۱۰۰ درصدی زیرساخت‌های این طرح از سوی پلیس و تمام سازمان‌های مرتبط از ۲۵ فروردین ماه شاهد اعمال این تغییرات در سطح کشور خواهیم بود.» تاریخی که اعلام آن سبب شد تا برخی از مردم و به خصوص رانندگان تصور کنند که رقم جرائم رانندگی از امروز افزایش پیدا کرده است، موضوعی که رئیس پلیس راهور فراجا توضیحاتی را درباره آن ارائه کرده است.
مبلغ جرائم رانندگی هنوز افزایش نداشته است

سردار سید تیمور حسینی درباره اینکه آیا مبلغ جرائم رانندگی از ۲۵ فروردین ماه (امروز) افزایش پیدا کرده یا خیر، گفت: تاریخ اعلام شده به عنوان یک روز پیشنهادی مطرح شده بود، نه یک روز قطعی. در حال حاضر نیز همانطور که بارها اعلام کردیم، در صورت ابلاغ موضوع افزایش رقم جرائم رانندگی از سوی دولت، پلیس راهور این آمادگی را دارد که بلافاصله ابلاغیه دولت را اجرا کند، اما تاکنون این موضوع به ما ابلاغ نشده و از این رو رقم جرائم رانندگی، فعلا همان رقم قبلی است.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه پلیس به دنبال جریمه نیست، بلکه به دنبال بازدارندگی است، گفت: مردم باید بدانند که افزایش جریمه های تخلفات رانندگی تنها برای افرادی است که مرتکب تخلف شده‌اند، از این رو هزینه‌ای بر سبد خانوار تحمیل نمی‌شود. اگر کاربران ترافیکی و رانندگان رعایت قانون و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند، مطمئناً مورد اعمال جریمه قرار نخواهند گرفت، در واقع اگر فردی تخلف نکند جریمه هم نخواهد شد.
رئیس پلیس راهور فراجا درباره اینکه آیا جدول مبلغ جدید جرائم نیز منتشر شده یا خیر به ایسنا گفت: تاکنون جدول جدید جرایم هنوز به پلیس ابلاغ نشده است، از این رو تا زمانی که این جدول ابلاغ نشده، رقمی هم منتشر نمی‌شود. اما به طور کلی می‌توان گفت که افزایش نرخ جریمه‌ها بر اساس نوع تخلف متفاوت خواهد بود. من بازهم تاکید می‌کنم که نگاه پلیس و دستگاه‌های متولی در این زمینه، نگاه بازدارندگی است و امیدوارم در سال ۱۴۰۳ در هر ماه پلیس گزارش دهد که میزان تخلفات و تصادفات کاهش یافته است. ما آمار ریزبه ریز تصادفات را در اختیار داریم و خب می‌دانیم که در بسیاری از آنها تخلفات حادثه‌ساز مانند سرعت غیرمجاز و … سبب وقوع حوادث مرگبار شده است.

۴۷۲۳۶

گرچه به نظر می‌رسد که طی روزهای آینده موضوع افزایش مبلغ جریمه‌های رانندگی اجرایی خواهد شد، اما آنچه که پیداست در حال حاضر رقم جرائم رانندگی، تغییری نکرده و باید این موضوع از سوی دولت به پلیس راهور ابلاغ شود.

منبع: خبرگزاری خبرآنلاین

منبع خبر به همراه لینک آن ( در انتهای متن خبر ) نوشته شده است و خبرگزار در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 11084 ) را همراه با ذکر موضوع به آدرس  info@khabargozar.com  ایمیل بفرمایید. با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه خبرگزار مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزار در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید