جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-19
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 11087 |
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۷ |
7 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا از کلاهبرداری یک شیاد با سوءاستفاده از اطلاعات هویتی افراد متقاضی وام خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، سرهنگ عبدالله چولکی معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا گفت: بعد از مراجعه فردی به پلیس در یکی از شهرستان‌های تهران مبنی بر انسداد حساب‌های بانکی و بدهی مالیاتی در یکی از استان‌های مرکزی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری این استان قرار گرفت.
ایران نوشت: وی ادامه داد: در تحقیقات اولیه و بررسی پرونده مالیاتی شاکی مشخص شد، نام وی به عنوان مدیرعامل یک شرکت با مشخصات معین و شناسه ملی به ثبت رسیده است. شاکی در اظهارات خود مدعی بود هیچ‌گونه همکاری و فعالیت اقتصادی در این شرکت نداشته است. اما طبق محاسبات و برآوردهای کارشناسان، طی ۳ سال فعالیت، بدهی مالیاتی این شرکت بیش از ۹۰۰ میلیارد ریال گزارش شده بود.
معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا تصریح کرد: کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی در ادامه تحقیقات خود دریافتند، حتی رئیس هیأت‌مدیره شرکت نیز از ثبت آن بی‌اطلاع است و گفته که چند سال پیش مدارک هویتی خود را برای دریافت وام ارائه و در این خصوص اوراقی را نیز امضا کرده است.
وی افزود: با تحقیقات میدانی و پس از اقدامات فنی و اطلاعاتی مشخص شد فردی از مدارک این افراد سوءاستفاده کرده و پس از ثبت شرکت، این ۲ نفر را بدون اینکه اطلاعی داشته باشند، به عنوان مدیرعامل و رئیس هیأت‌مدیره معرفی کرده است.
سرهنگ چولکی ضمن توصیه به شهروندان درباره اینکه در زمان تنظیم وکالت کاملا از مفاد وکالت‌نامه اطلاع کافی داشته باشند، گفت: برابر واقعیات پرونده‌های موجود، اعتماد به افراد و قرار دادن اصل یا حتی فتوکپی مدارک شناسایی (شناسنامه و کارت ملی) یا کارت‌های بانکی به منظور دریافت تسهیلات، یارانه، ثبت شرکت و… موجب ایراد خسارت‌های مادی و معنوی جبران‌ناپذیر برای صاحبان مدارک شده است.

۴۷۲۳۶

منبع: خبرگزاری خبرآنلاین

منبع خبر به همراه لینک آن ( در انتهای متن خبر ) نوشته شده است و خبرگزار در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 11087 ) را همراه با ذکر موضوع به آدرس  info@khabargozar.com  ایمیل بفرمایید. با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه خبرگزار مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزار در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید