سه شنبه, ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-23
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 11228 |
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۱ |
3 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

با گذشت بیش از ۶ ماه از جنگ میان حماس و رژیم صهیونیستی، سرنوشت یکی از صهیونیست‌ها در هاله‌ای از ابهام است و ارتش رژیم اطلاعی از وضعیت او ندارد.

به گزارش ایسنا، با به صدا درآمدن آژیر خطر در صبح روز هفت اکتبر، «بلها اینون» و همسرش «یاکووی»، به پناهگاه خانه خود در «نتیف هعسرا» در جنوب فلسطین اشغالی رفتند و سپس ردی از این زن پیدا نشد.
وبگاه الحره نوشت یاکووی، مهندس بازنشسته کشاورزی، پس از کشف DNA وی روی بقایای انسانی، رسما قربانی حمله هفت اکتبر اعلام شد. اما بلها، تنها زن صهیونیست در شمار مفقودی‌های حمله حماس به رژیم صهیونیستی است.
مقامات صهیونیستی در ابتدا اعلام کردند که بلها در این حمله کشته شده است اما اکنون می گویند نمی‌توانند با اطمینان بگویند او مرده است. هرچند خانواده‌اش مطمئن هستند که او مرده است.
پرونده او دشواری یافتن و شناسایی مکان همه قربانیان حمله هفت اکتبر را برجسته می‌کند.
نتیف هعسرا یکی از اولین مناطقی بود که در هفت اکتبر مورد حمله قرار گرفت و به گفته نوه آنها به وبگاه خبری صهیونیستی Ynet خانه چوبی خانواده اینون مورد اصابت گلوله قرار گرفت و سوخت.
این یکی از اولین گلوله‌های شلیک شده در حمله حماس در آن روز بود که علاوه بر کشته شدن تعدادی از صهیونیست‌ها منجر به اسارت درآمدن حدود ۲۵۰ تن شد که ۱۲۹ نفر از آنها پس از گذشت ۶ ماه هنوز در اسارت هستند و ۳۴ نفر از آنها کشته شده‌اند.
به گفته وزارت بهداشت وابسته به حماس در غزه، در حمله خشونت آمیز ارتش رژیم صهیونیستی در پاسخ به این حمله حماس، بیش از ۳۳ هزار فلسطینی شهید شدند که اکثر آنها غیرنظامی بودند.
در هفته‌های پس از حمله، نیروهای نظامی، پلیس، کارشناسان پزشکی قانونی و حتی باستان شناسان نسبت به یافتن و شناسایی بقایای بیش از ۲۰۰ مفقود اقدام کردند. شش ماه بعد، فهرست رسمی افراد ناپدید شده به جز بلها اینون اعلام شد.
ارتش رژیم صهیونیستی در ابتدا به این نتیجه رسیده بود که بلها و یاکووی کشته شده‌اند اما سپس اعلام کرد DNA بلها شناسایی نشده است و از طرفی به گفته کارشناسان پزشکی قانونی، محو شدن تمام آثار ژنتیکی در آتش سوزی غیرممکن است.
«ماعوز» برادر بلها که یک فعال قدیمی صلح است، کابینه رژیم صهیونیستی را مسؤول ناکامی‌های مقامات صهیونیستی در پیدا کردن خواهرش می‌داند و می‌گوید: «ارتش همیشه همین را به ما می‌گفت: ما حماس را دور نگه می‌داریم و شما در امان هستید» که البته اظهارات «بی‌جایی» بود.»
کارشناسان بر این باورند که زمان، دامنه و روش حمله حماس، سرویس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی را غافلگیر کرده است.
وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی که مدیریت پزشکی قانونی را بر عهده دارد، مانند پلیس و ارتش در پاسخ به سوال خبرگزاری فرانسه در مورد پرونده بلها اینون (۷۵ ساله) از اظهار نظر خودداری کرد.
افسر مسؤول هماهنگی با خانواده اینون، درمورد سرنوشت بلها ماه مارس به شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گفته بود: «این یک راز است». وی بدون اینکه احتمال اسیر شدن او را رد کند، افزود: «ما در تلاش هستیم تا ابهامات پرونده را رفع کنیم و به نتیجه‌ای برسیم و بدانیم آیا او زنده است یا نه».
مقاومت فلسطین هفتم اکتبر ۲۰۲۳ در واکنش به تجاوزات رژیم صهیونیستی به فلسطین و مقدسات آن به ویژه مسجدالاقصی، عملیات نظامی «طوفان الاقصی» را ترتیب دادند و رژیم صهیونیستی نیز در پاسخ به این عملیات، به نوار غزه حمله کرد که بیش از ۶ ماه است ادامه دارد   علاوه بر تخریب زیرساخت‌ها و اماکن مختلف، هزاران فلسطینی شهید و زخمی برجای گذاشته است.
انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع خبر به همراه لینک آن ( در انتهای متن خبر ) نوشته شده است و خبرگزار در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 11228 ) را همراه با ذکر موضوع به آدرس  info@khabargozar.com  ایمیل بفرمایید. با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه خبرگزار مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزار در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید