جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-26
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 5626 |
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵ |
11 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

قیمت دلار در هفته‌های اخیر نوسان افزایشی قابل توجهی داشت و از سقف تاریخی خود عبور کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این اسکناس از ابتدای هفته در کریدور پنجم در حال معامله است. کامبیز افسری کارشناس بازار ارز در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز به این پرسش پاسخ داده است که دلار در روزهای باقیمانده از سال با چه رقمی بسته می‌شود و اثر حراج ربع سکه بر بازار ارز چیست؟
تجارت‌نیوز در گزارشی نوشت: فریز قیمت دلار از ابتدای سال جاری از اهداف اساسی سیاست‌گذار بود که با هر روشی آن را برآورده کرد. در هفته‌های اخیر رشد تقاضا اسکناس آمریکایی را در سقف تاریخی خود قرار داد. این اسکناس از ابتدای هفته جاری با دخالت سیاست‌گذار به کریدور پنجم برگشت. معامله‌گران معتقدند برگشت قیمت دلار در راستای دستاوردسازی صورت گرفته است.
برگشت قیمت دلار، روند نیست
در همین راستا کامبیز افسری فعال اقتصادی برگشت قیمت دلار به کریدور ۵۰ هزار تومانی را روند ندانست و گفت: «فروشنده در بازار خیلی کمتر از خریدار است و تقاضای پایان سال توازن بازار ارز را در هفته‌های اخیر بر هم زده است.»
این فعال بازار ارز افزود: «در بازار ارز تغییرات ۴۰۰ تا ۵۰۰ تومانی، نوسان به حساب نمی‌آید و فعالان بازار، فراز و فرودهای دو تا سه هزار تومانی را نوسان می‌دانند.»
وی با اشاره به التهاب قیمت در بازارهای جهانی اظهار داشت: «بازارها با یکدیگر ضریب همبستگی دارند و این موضوع با نوسانات قیمت دلار وضوح بیشتری پیدا می‌کند.»
التهاب دلار با شروع رمضان کم می‌شود
افسری در خصوص روند قیمت دلار در روزهای پایانی سال گفت: «به نظر می‌رسد با توجه به پایان سال و شروع ماه رمضان، بازارها از التهاب خارج شود و قیمت دلار در پله‌های پایانی کریدور ۵۰ هزار تومانی ماندگار باشد.»
وی با اشاره به سیاست فریز قیمت دلار توسط بانک مرکزی در سال ۱۴۰۲ خاطرنشان کرد: «بعید است که دلار در کریدور بالاتر بسته شود، زیرا این موضوع مغایر با سیاست‌های یک سال اخیر دولت و بانک مرکزی است و در یک هفته باقیمانده تا پایان سال، بانک مرکزی قیمت را در کف حمایت کنترل خواهد کرد.»
حراج ربع سکه‌های بانک مرکزی اثری بر رشد قیمت دلار نداشت
این فعال اقتصادی در خصوص اثر حراج ربع‌ سکه‌های بانک مرکزی بر افزایش قیمت دلار گفت: «این موضوع که طلای ربع سکه‌های حراج شده توسط بانک مرکزی با دلار ۹۹ هزار تومانی تراز می‌شود، شایعاتی است که برخی فعالان صنفی به راه انداخته‌اند تا مردم را از خرید ربع سکه‌های دولتی منصرف کنند.»
با این حال باید اشاره داشت که محاسبه قیمت طلای ربع سکه‌های حراج شده توسط بانک مرکزی، قیمت دلار را در حراج اول ۹۵ و در حراج دوم ۹۹ هزار تومان نشان می‌داد.
۲۲۳۲۲۵

منبع: خبرگزاری خبرآنلاین

منبع خبر به همراه لینک آن ( در انتهای متن خبر ) نوشته شده است و خبرگزار در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 5626 ) را همراه با ذکر موضوع به آدرس  info@khabargozar.com  ایمیل بفرمایید. با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه خبرگزار مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزار در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید