شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 5704 |
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱ |
8 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

فهرست نامزدهای جایزه مدال کارنگی ویژه ادبیات کودک در دو بخش تصویرگری و نویسندگی اعلام شد.

به گزارش ایسنا، فهرست‌ نامزدهای سال ۲۰۲۴ برای مدال کارنگی برای تصویرگری (که قبلاً به عنوان مدال کیت گرینوی شناخته می‌شد) و مدال نویسندگی اعلام شده‌ است.

کتاب‌های انتخاب‌شده برای مدال کارنگی برای تصویرگری عبارت‌اند از: «درخت و رودخانه» (آرون بکر)،  «باغ آوریلر (ایسلا مک گاکین)، «گمشده» (ماریایو ایللسترایو)، «وحشی» (استیو مک کارتی)، «به سوی دیگر» (اریکا مزا)،  «پلنگ نیمه‌شب» (پونام میستری)، («پرنده آوازخوان» (جولیا دونالدسون) و «جست‌وجوی چتر دریایی غول‌پیکر قطب شمال» (کلویی ساویج).
همچنین کتاب‌های انتخاب‌شده برای مدال کارنگی برای نویسندگی عبارتند از: «در بی‌بازگشت» (کوامه الکساندر)،  «سانگ واکر» (زیلیا بتل)، «دور از کلمات» (سوفی کامرون)، «پسر گمشده در پیچ و خم» (جوزف کوئلیو)،  «عشق را انتخاب کن» (نیکولا دیویس)، «عبور از خط» (آیا فیشر)،  «جنگ صفیه» (هیبا نورخان) و «ثابت برای این» (ناتانائل لسور). 
مدال کارنگی برای نوشتن به کتابی اعطا می‌شود که به زبان انگلیسی برای کودکان و نوجوانان نوشته شده باشد و تجربه‌ای برجسته از خواندن را ایجاد کند. همچنین مدال کارنگی برای تصویرسازی یک تجربه خواندنی برجسته از طریق تصویرسازی را جشن می‌گیرد.
مدال کارنگی به عنوان قدیمی‌ترین و مهم‌ترین جایزه ادبی بریتانیا در حوزه ادبیات کودک هر سال توسط موسسه کتابداری و اطلاعات به بهترین اثر منتشرشده در بریتانیا در این حوزه اعطا می‌شود. این مدال در سال ۱۹۳۶ به یاد «اندرو کارنگی» نیکوکار اسکاتلندی راه‌اندازی شد.
انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع خبر به همراه لینک آن ( در انتهای متن خبر ) نوشته شده است و خبرگزار در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 5704 ) را همراه با ذکر موضوع به آدرس  info@khabargozar.com  ایمیل بفرمایید. با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه خبرگزار مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزار در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید