شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 5821 |
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰ |
8 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

از دو تا سه ماه مانده به عید تا لحظه‌ای که توپ تحویل سال نو را در کنند، زمان اغلب مانند یک چشم به هم زدن می‌گذرد! طی این مدت باید خرید کنید، خانه‌تکانی کنید، کارهای عقب‌افتاده را به‌موقع انجام دهید، سرکار بروید و خلاصه هزارتا کار دیگر.

به گزارش خبرآنلاین از همشهری آنلاین، بیشتر این کارها هم به‌صورت ایستاده انجام می‌شوند. به همین خاطر پادرد در این زمان به یک سندروم معروف تبدیل شده! ما برای‌تان کلی راه‌حل طبیعی آماده کرده‌ایم که با انجام دادن‌شان، می‌توانید خستگی را از پاهای‌تان فراری بدهید و درد را از بین ببرید!
به پاهای‌تان لطف کنید!
فقط کسانی که ماساژ پا را امتحان کرده باشند، می‌دانند که میان ماساژ دادن و ندادن پاها تفاوت از زمین تا آسمان است! به همین خاطر هم ما تمرکزمان را روی ارائه روش‌های ماساژ دادن پاها گذاشته‌ایم

حواس‌تان باشد
آدم‌ها معمولاً وقتی سرگرم کاری می‌شوند، خیلی چیزها یادشان می‌رود. یکی از این چیزها اهمیت دادن به خود است. درست است که یک عالمه کار سرتان ریخته و زمان برای انجام دادن کارها، کم است و درست است که وقت سر خاراندن ندارید، اما لطفاً مراقب خودتان هم باشید. هر جا که هستید به صدای بدن‌تان گوش کنید و به آن اهمیت بدهید. یکی از این صداها مربوط به خستگی است. به پاهای‌تان وقت استراحت کردن بدهید تا در شلوغ‌ترین روزهای سال دست‌تان را توی حنا نگذارند!

خستگی را در کنید
بعد از نرمش پاها، نوبت به ماساژ اصلی می‌رسد. این بخش را با ضربه زدن به پاها با انگشتان دست شروع کنید. برای این کار با شست پا به ناحیه زیر پا و با بقیه انگشتان به روی پا ضربه بزنید. این کار را از انگشتان پا شروع کرده و در بخش قوزک تمام کنید. یادتان باشد مفاصل و فضاهای خالی بین انگشتان را فراموش نکنید.

تکنیک آب سرد و گرم
این تکنیک به‌خصوص برای رفع درد پا مناسب است. یک سطل را با آب سرد پر کنید و سطل دیگر را با آب گرم. اول برای مدت سه دقیقه پاهای‌تان را در آب گرم قرار دهید و بعد آنها را به مدت ۱۰ ثانیه الی یک دقیقه در آب سرد بگذارید. این کار را دو الی سه بار تکرار کنید و بعد پاهای‌تان را خشک کنید. آب گرم جریان خون را در سطح پاها افزایش می‌دهد و آب سرد از التهاب‌شان کم می‌کند. یادتان باشد این عملیات باید با آب سرد تمام شود. اگر با سطل آب ارتباط برقرار نمی‌کنید می‌توانید این کار را با حوله داغ و بسته یخ به مدت ۱۰ دقیقه و به‌طور متناوب امتحان کنید.

سرکه بر هر درد بی‌درمان دواست
سرکه یک عالمه خواص درمانی دارد و یکی از این خاصیت‌ها از بین بردن درد پاهاست که بر اثر گرفتگی عضلانی ایجاد شده است. برای اینکه درد پای شما هر چه زودتر بهبود پیدا کند، کافی است یک سطل آب داغ تهیه کنید و دو قاشق غذاخوری سرکه داخل آن بریزید. بهتر است یک بسته نمک دریایی تهیه کنید و برای این‌جور مواقع در خانه داشته باشید.
اگر هم نمک دریایی ندارید می‌توانید از نمک معمولی استفاده کنید. نمک معمولی یا دریایی را به محلول سرکه و آب داغ اضافه کنید و پاهای‌تان را به مدت ۲۰ دقیقه در این ترکیب قرار دهید. یک روش جایگزین دیگر هم این است که دو ظرف مختلف تهیه کنید و در هرکدام مقدار مساوی از آب و سرکه بریزید. منتها آب یکی از سطل‌ها باید سرد باشد و دیگری گرم. بعد حوله‌ای را که از قبل برای این کار آماده کرده‌اید، داخل ظرف آب گرم ببرید و سپس فشار دهید تا آب اضافه آن گرفته شود.
پاهای‌تان را به مدت ۵ دقیقه در این حوله قرار دهید. سپس همین کار را با سطل آب سرد انجام دهید. این کار را سه تا چهار بار در روز انجام دهید تا درد و خستگی پاها تخفیف پیدا کند.

روغن درمانی با همکاری میخک
حالا که به شلوغ‌ترین روزهای سال نزدیک می‌شویم در فهرست خریدتان روغن میخک را هم قرار دهید. روغن میخک در برطرف کردن سردردهای شدید، درد مفاصل، قارچ ناخن و درد پاها مؤثر عمل می‌کند و درعین‌حال گردش خون را بالا می‌برد.
به همین خاطر یک شیشه روغن میخک تهیه کنید و هر بار که پاهای‌تان درد گرفتند، آنها را به‌خوبی با این روغن ماساژ دهید. می‌توانید این کار را چند بار در طول روز تکرار کنید.
اگر پوست‌تان حساس است سه قطره روغن میخک را به یک قاشق غذاخوری روغن‌زیتون یا نارگیل اضافه کنید که رقیق شود و بعد روی پوست ماساژ دهید. بهتر است از این ترکیب روی زخم‌ها استفاده نکنید.

ضد درد، ضد خستگی
روغن‌های گیاهانی مثل رزماری، اوکالیپتوس و نعنا برای رفع خستگی بسیار مناسب هستند. کافی است چهار قطره اکالیپتوس، چهار قطره رز ماری و دو قطره نعنا را داخل یک سطل آب گرم بریزید و پاهای‌تان را به مدت ۱۰ دقیقه در این محلول قرار دهید. خواهید دید که درد پاهای‌تان خیلی زود تسکین پیدا می‌کند.

چی بخوریم؟
یکی از خوراکی‌هایی که می‌تواند مثل یک مسکن عمل کند و به‌سرعت درد پاها را از بین ببرد مارچوبه است! در حقیقت مارچوبه دوای دردهایی است که بر اثر التهاب مفاصل یا ورم آنها ایجاد شده‌اند. کافی است چندتکه مارچوبه را به مدت چند دقیقه بخارپز کرده و سپس نوش جان کنید. مارچوبه یک مُدِر (ادرارآور) طبیعی است و به همین خاطر می‌تواند به‌سرعت مایعات اضافه را از بدن شما خارج کند و از التهاب مفاصل بکاهد. اگر از طعم این گیاه خوش‌تان نمی‌آید، می‌توانید آن را در کنار وعده غذای اصلی‌تان بخورید.

نکات مهم برای مراقبت از پاها
وقتی قرار است ساعاتی طولانی را خارج از خانه سپری کنید، سعی کنید راحت‌ترین کفش ممکن را بپوشید. راحت‌ترین کفش شما همانی است که وقتی بعد از چند ساعت سر پا ایستادن و با وجود اینکه پاهای‌تان ورم هم کرده‌اند، همچنان توی کفش‌تان احساس راحتی کنید. کفشی که زیره و کفی استاندارد داشته باشد و بر مهره‌های کمرتان فشار وارد نکند. اگر چنین کفشی ندارید، لازم است هزینه کنید و یک جفت کفش خوب بخرید. صرف این هزینه، کفشی برای تمام فصول به شما هدیه می‌کند.

۲۳۳۲۱۷

منبع: خبرگزاری خبرآنلاین

منبع خبر به همراه لینک آن ( در انتهای متن خبر ) نوشته شده است و خبرگزار در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 5821 ) را همراه با ذکر موضوع به آدرس  info@khabargozar.com  ایمیل بفرمایید. با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه خبرگزار مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزار در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید