جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-19
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 5830 |
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰ |
12 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

با گنجاندن غذاهایی مانند ماهی‌های چرب، میوه‌ها و سبزیجات، غلات کامل، چربی‌های سالم و ادویه‌جاتی که دارای خواص ضد التهابی هستند و مواد مغذی موردنیاز بدن را فراهم می‌کنند، می‌توان سلامت کلی را بهبود بخشید، التهاب را کنترل کرد و وزن را کاهش داد.

الهه جعفرزاده: التهاب، به‌عنوان یک پاسخ ایمنی و طبیعی برای محافظت از بدن، نقش مهمی در شرایط مختلف سلامت از جمله افزایش وزن و چاقی ایفا می‌کند. از همین رو، اتخاذ یک رژیم غذایی متعادل با خاصیت ضد التهابی راهی برای مبارزه با چاقی است. غذاهایی مانند ماهی‌های چرب، میوه‌ها و سبزیجات، غلات کامل، چربی‌های سالم و ادویه‌ها دارای خواص ضد التهابی هستند و مواد مغذی ضروری را فراهم می‌کنند. با گنجاندن این غذاها در رژیم غذایی خود، می‌توانید سلامت کلی را ارتقا دهید، التهاب را مدیریت کنید و به اهداف مدیریت وزن خود دست یابید.

التهاب و تأثیر آن بر وزن بدن
التهاب واکنش بدن به آسیب یا عفونت است که با قرمزی، تورم و درد مشخص می‌شود. از سوی دیگر، التهاب مزمن می‌تواند سبب افزایش وزن و ایجاد شرایط مرتبط با چاقی شود. التهاب مزمن تعادل هورمونی و فرآیندهای متابولیک بدن را مختل می‌کند و منجر به مقاومت به انسولین، افزایش ذخیره چربی و تغییر در تنظیم اشتها می‌شود. این عوامل منجر به افزایش وزن و اخلال در مدیریت وزن سالم می‌شود.

نقش رژیم غذایی در التهاب
رژیم غذایی نقش مهمی در تعدیل سطح التهاب در بدن دارد. تحقیقات نشان داده است که برخی از اجزای رژیم غذایی مانند چربی‌های ترانس، کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده و مصرف بیش از حد قند می‌توانند باعث التهاب شوند. از سوی دیگر، رژیم غذایی غنی از غذاهای ضد التهابی می‌تواند به کاهش سطح التهاب و حفظ سلامت کلی کمک کند.

مواد غذایی ضد التهاب برای کنترل وزن
۱. ماهی‌های چرب: ماهی‌های چرب مانند سالمون، ماهی خال مخالی و ساردین سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند؛ خواص ضد التهابی قوی دارند، می‌توانند به کاهش التهاب، بهبود سلامت قلب و عروق و مدیریت وزن کمک کنند.

۲. میوه‌ها و سبزیجات: میوه‌ها و سبزیجات مملو از آنتی اکسیدان‌ها و مواد شیمیایی گیاهی هستند که خواص ضد التهابی دارند. به طور مثال، انواع توت‌ها، سبزیجات برگ‌دار، گوجه فرنگی و فلفل به کاهش التهاب و تأمین مواد مغذی ضروری کمک می‌کنند.

۳. غلات کامل: غلات کامل مانند برنج قهوه‌ای، نان سبوس‌دار، کینوا و گندم کامل سرشار از فیبر و سایر مواد مغذی هستند؛ در مقایسه با غلات تصفیه‌شده شاخص گلیسمی پایین‌تری دارند و به تثبیت سطح قند خون و کاهش التهاب کمک می‌کنند.

۴. چربی‌های سالم: گنجاندن چربی‌های سالم، مانند روغن نارگیل، روغن زیتون و مغزیجات در رژیم غذایی می‌تواند به کاهش التهاب کمک کند. این چربی‌ها علاوه بر ایجاد احساس سیری، به سلامت مغز و به جذب مواد مغذی نیز کمک می‌کنند.

۵. گیاهان و ادویه جات: گیاهان و ادویه‌ها مانند زردچوبه، زنجبیل، دارچین و سیر دارای خواص ضد التهابی قوی هستند. آنها را می‌توان به غذاهای مختلف اضافه کرد و از فوایدشان بهره‌مند شد.

بیشتر بخوانید:
۵ عادت غذایی مؤثر برای مبارزه با التهاب
با خوردن این مواد غذایی جوان بمانید
این خوراکی‌ها شما را بی‌خواب می‌کنند
این ۵ عادت غذایی را ترک کنید/ عاداتی که سبب اختلالات متابولیک می‌شوند

منبع: blog.socialboat

۴۷۲۳۲

منبع: خبرگزاری خبرآنلاین

منبع خبر به همراه لینک آن ( در انتهای متن خبر ) نوشته شده است و خبرگزار در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 5830 ) را همراه با ذکر موضوع به آدرس  info@khabargozar.com  ایمیل بفرمایید. با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه خبرگزار مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزار در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید