جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-19
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 5864 |
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱ |
10 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

در آستانه برگزاری نماز جمعه در ماه رمضان نگرانی و وحشت پلیس اشغالگر از «طوفان الاقصی» با تمام اقدامات احتیاطی پلیس رو به افزایش است و روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت به نقل از پلیس اشغالگر نوشت این ترس باقی است و آن را «معضل بزرگی» خواند.

به گزارش ایسنا، خبرنگار الجزیره گفت که اشغالگران صدها فلسطینی را از ورود به بیت‌المقدس به بهانه نداشتن مجوز برای ورود به مسجد الاقصی منع کردند.
ارتش اشغالگر دوشنبه گذشته گفت که در روزهای جمعه در ماه رمضان، نمازگزاران مناطق کرانه باختری باید برای ورود به مسجد مجوز امنیتی داشته باشند و طبق ارزیابی شرایط امنیتی این اجازه صادر خواهد شد.
مقامات اشغالگر مانع ورود کادر پزشکی به مسجد الاقصی شدند
الجزیره همچنین گزارش داد که مقامات اشغالگر مانع ورود کادر پزشکی به مسجد الاقصی در اولین جمعه ماه رمضان شدند.
در اولین جمعه ماه رمضان، مقامات اشغالگر پاسگاه‌های نظامی خود را بین کرانه باختری و بیت المقدس با محدودیت‌های جدی که شامل بازگرداندن اکثر فلسطینی‌ها و جلوگیری از ورود آنها به شهر قدس بود، ایجاد کردند.
به گفته صفحات محلی فلسطینی، نیروهای اشغالگر همچنین مانع عبور تعدادی از فلسطینی‌ها از پاسگاه قلندیا برای ادای نماز در مسجد الاقصی شدند.
این در حالی صورت می‌گیرد که دیگران موفق به عبور از موانع شدند و در اولین جمعه ماه رمضان به مسجد الاقصی رفتند. شبکه‌های اجتماعی فلسطینی اظهارات یک زن مسن از ممانعت نیروهای اشغالگر را منتشر کردند. این زن گفت: این مسجد الاقصی ما است و ما به آنجا می‌رویم حتی اگر مانع ایجاد کنند.
شبکه‌های اجتماعی فلسطینی همچنین تصاویری از حضور سیل نمازگزاران در مسجد الاقصی در اولین جمعه ماه رمضان منتشر کردند. 
تصاویر حرکت اتوبوس‌ها برای انتقال نمازگزاران از رام الله تا الاقصی و نیز تصاویری از افراد پیاده در حال حرکت به سمت مسجد الاقصی را نشان می‌دادند. همچنین تصاویر دیگری از خروج هزاران فلسطینی از مسجد الاقصی بعد از اقامه نماز صبح حکایت داشتند.
روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» گزارش داد که صدها افسر پلیس امروز، جمعه، در صورت هشدار امنیتی تقویت شده برای آمادگی به منظور اولین نماز جمعه در ماه رمضان، کوچه‌های قدیمی بیت المقدس را پر خواهند کرد.
براساس این روزنامه، انتظار می‌رود ده‌ها هزار نفر از نمازگزاران پس از پایان نماز، درخصوص پس زمینه همبستگی با غزه به محوطه مسجد الاقصی بروند. این روزنامه نوشت این امر معضل بزرگ برای پلیس خواهد بود.
این روزنامه حضور رئیس پلیس کوبی شبتای و نیز فرماندهی تیپ بیت المقدس و مقامات «شین بت» برای پیگیری تحولات در اتاق‌های فرماندهی در شهرک قدیمی را تایید کرد.
این روزنامه نوشت این معضل مربوط به نوع برخورد با وقایعی است که در حین یا بعد از نماز رخ خواهد داد در حالیکه گفته شده نمی‌توانند مانع حضور نمازگزاران در محوطه مسجد و جلوگیری از درگیری‌های گسترده شوند.
این روزنامه توجه ویژه‌ای که پلیس اسرائیل به رسانه‌های اجتماعی به عنوان «منبع الهام بخش» نمازگزاران داشته، تمرکز کرد و نوشت: «یک اتاق ویژه برای نظارت بر صفحات اجتماعی که قادر به ملتهب کردن وضعیت شهر قدس اشغالی هستند، راه اندازی شده‌ است.»
قبلا عکس‌هایی در رسانه‌های اجتماعی دست به دست شده بودند که نشان می‌داد پلیس اشغالگر موانع آهنی را در مقابل درهای مسجد الاقصی به ویژه درب ملک فیصل،‌ الغوانمه، و الحدید در گامی خطرناک و بی‌سابقه نصب کرده است، این در حالی است که سخنگوی پلیس ادعا کرد که آنها فقط کارهای روزمره را انجام می‌دهند و خبرهایی که «هدف از آن تنش در میدان است» را تکذیب کرد.
انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع خبر به همراه لینک آن ( در انتهای متن خبر ) نوشته شده است و خبرگزار در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 5864 ) را همراه با ذکر موضوع به آدرس  info@khabargozar.com  ایمیل بفرمایید. با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه خبرگزار مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزار در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید