شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 6227 |
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰ |
4 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

کارشناس بهداشت ایمنی غذایی با هشدار نسبت به خرید زولبیا و بامیه رنگی، گفت: عمدتا برای رنگی کردن زولبیا و بامیه از رنگ های غیرمجاز استفاده می شود، لذا از مردم درخواست داریم به هیچ عنوان زولبیا و بامیه رنگی خریداری نکرده و در صورت مشاهده چنین مواردی آن را با سامانه ۱۹۰ گزارش دهند.

به گزارش خبرآنلاین، اولین نکته مهم در خرید زولبیا و بامیه توجه به رنگ و ظاهر آن است. زولبیا و بامیه سالم و تازه معمولا به رنگ قهوه‌ای روشن و شفاف است و اگر رنگ آن خیلی روشن یا خیلی تیره باشد مشکل دارد و باید از خرید آن خودداری کرد.
اعتمادآنلاین در گزارشی نوشت: از زولبیا و بامیه به عنوان یکی از خوراکی های ویژه ماه مبارک رمضان یاد کرد و افزود: بسیاری افراد این خوراکی را برای افطار در ماه مبارک رمضان خریداری می کنند و با توجه به مصرف بالای آن در جامعه نیاز است افراد به نکاتی هنگام خرید زولبیا و بامیه دقت کنند.
کارشناس بهداشت گفت: اولین نکته مهم در خرید زولبیا و بامیه توجه به رنگ و ظاهر آن است. زولبیا و بامیه سالم و تازه معمولا به رنگ قهوه‌ای روشن و شفاف است و اگر رنگ آن خیلی روشن یا خیلی تیره باشد مشکل دارد و باید از خرید آن خودداری کرد.
وی افزود: زولبیا و بامیه‌ای که خیلی سفید باشد، یا مواد اولیه آن مناسب نبوده یا مواد دیگری به آن اضافه شده است و اگر رنگ آن قهوه‌ای خیلی تیره باشد یا از روغن سوخته و چند بار مصرف برای تهیه آن استفاده شده و یا دقت لازم در پخت آن صورت نگرفته است، بنابراین رنگ ظاهر عامل موثری در انتخاب زولبیا و بامیه مرغوب است.
این کارشناس بهداشت ایمنی غذایی با هشدار نسبت به خرید زولبیا و بامیه رنگی، گفت: عمدتا برای رنگی کردن زولبیا و بامیه از رنگ های غیرمجاز استفاده می شود، لذا از مردم درخواست داریم به هیچ عنوان زولبیا و بامیه رنگی خریداری نکرده و در صورت مشاهده چنین مواردی آن را با سامانه ۱۹۰ گزارش دهند.
خدادادیان گفت: نکته مهم دیگر خرید زولبیا و بامیه از مراکز معتبر است، چرا که این مراکز بصورت مداوم تحت نظارت بازرسان بهداشت قرار دارند.
وی افزود: بازرسان وسایل مورد نیاز برای آزمایش روغن و تعیین میزان استفاده از جوش شیرین را در زولبیا و بامیه همراه داشته و در همان محل بررسی های لازم را انجام می‌دهند. بنابراین با خرید از مراکز معتبر و مجاز افراد می توانند نسبت به سلامت محصولات خریداری شده اطمینان حاصل کنند.
خدادادیان گفت: برخی شیرینی فروشی‌ها برای افزایش حجم زولبیا و بامیه از جوش شیرین استفاده می کنند و در همین راستا بازرسان توجه ویژه ای به این موضوع داشته و حتما میزان استفاده از جوش شیرین را اندازه می گیرند.

۴۷۲۳۶

منبع: خبرگزاری خبرآنلاین

منبع خبر به همراه لینک آن ( در انتهای متن خبر ) نوشته شده است و خبرگزار در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 6227 ) را همراه با ذکر موضوع به آدرس  info@khabargozar.com  ایمیل بفرمایید. با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه خبرگزار مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزار در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید