جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-26
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 6757 |
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱ |
9 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

رئیس پلیس راهور فراجا از مرگ ۱۷۷ تن در تصادفات رانندگی طی پنج روز نخست طرح نوروزی پلیس در جاده‌ها خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار سید تیمور حسینی با بیان اینکه طرح نوروزی پلیس راهور از ۲۴ اسفندماه آغاز شده است، گفت:‌در اجرای این طرح بیش از ۸۷ هزار نفر از دستگاه‌های امدادی، خدماتی و انتظامی اعم از پلیس، هلال احمر، اورژانس، امداد خودرو و … در جاده‌ها در آماده‌باش هستند. در این مدت هدف اصلی ما کاهش تصادفات جاده‌ای و ارتقاء ایمنی عبور و مرور در ایام نوروز است.
وی با بیان اینکه در پنج روز نخست طرح نوروزی شاهد کاهش چهار درصدی تردد در جاده‌های کشور در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل هستیم، گفت: متاسفانه در این مدت ۱۷۷ نفر به دلیل تصادفات رانندگی جان خود را در صحنه تصادفات از دست دادند و ۶۲۰۰ نفر هم مصدوم شدند.
حسینی در همین راستا از رانندگان و مسافران خواست که از عجله و شتاب در رانندگی پرهیز کرده و مسیر را نیز به عنوان بخشی از سفر در نظر گرفته واز آن لذت ببرند. همچنین از رانندگی در شرایط خستگی و خواب‌آلودگی جدا پرهیز کرده و حتما به ازای حداقل هر دو ساعت رانندگی ۱۵ دقیقه در حاشیه امن مسیر توقف کرده و پس از کمی استراحت به مسیر خود ادامه دهند.
رئیس پلیس راهور فراجا هچنین اجرای نظام رتبه‌بندی رانندگان، برون سپاری بخشی از وظایف به بخش خصوصی و … را جزو اهداف پیش‌روی پلیس در سال ۱۴۰۳ برشمرد و گفت: در نظر داریم که با اجرای طرح رتبه‌بندی گواهینامه رانندگی، امتیازاتی را برای رانندگان قانونمدار در نظربگیریم. این طرح می‌تواند تا حدود ۲۰ درصد در کاهش آمار تصادفات و جانباختگان حوادث رانندگی اثر گذار باشد. در حوزه برون سپاری نیز به دنبال این هستیم تا کنترل دوربین‌های ثبت تخلفات جاده‌ای را به بخش خصوصی واگذار کرده و ما فقط بر آنها نظارت کنیم.
انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع خبر به همراه لینک آن ( در انتهای متن خبر ) نوشته شده است و خبرگزار در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 6757 ) را همراه با ذکر موضوع به آدرس  info@khabargozar.com  ایمیل بفرمایید. با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه خبرگزار مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزار در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید