سه شنبه, ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-23
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 6760 |
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱ |
11 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

وزیر انرژی آمریکا اعلام کرد حجم نفت در ذخایر استراتژیک نفت تا پایان سال، به سطح قبل از برداشت عظیم ۱۸۰ میلیون بشکه در دو سال قبل، خواهد رسید یا از آن فراتر خواهد رفت.

به گزارش ایسنا، آمریکا، پس از فروش ۱۸۰ میلیون بشکه نفت ذخایر اضطراری در مدت ۶ ماه که بزرگترین فروش تاریخی نفت ذخایر استراتژیک به منظور کنترل قیمت بنزین پس از آغاز جنگ در اوکراین بود، در حال بازسازی مجدد این ذخایر است.
در حالی که وزارت انرژی آمریکا انتظار دارد تا پایان سال، تنها ۴۰ میلیون بشکه از ۱۸۰ میلیون بشکه نفت فروخته شده، جایگزین شود، ۱۴۰ میلیون بشکه دیگر وجود دارد که از سال ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۷ قرار بود فروخته شود اما با لغو فرمان فروش از سوی کنگره در سال ۲۰۲۲، در این ذخایر خواهد ماند.
ذخایر نفت آمریکا اکنون در حدود ۳۶۲ میلیون بشکه قرار دارد. حجم نفت در این ذخایر قبل از اعلام فروش توسط دولت بایدن در مارس سال ۲۰۲۲، در ۵۶۵ میلیون بشکه قرار داشت.
جنیفر گرانهولم، وزیر انرژی آمریکا، در کنفرانس انرژی سراویک در هیوستون اعلام کرد: سایر فرمان‌های فروش تصویب شده از سوی کنگره هم ممکن است لغو بشوند. پر شدن ذخایر نفت استراتژیک یک اولویت کنگره‌ای است و گفت وگویی است که با آنها خواهیم داشت.
تکمیل تعمیرات در یکی از پایگاه‌های ذخایر استراتژیک نفت، اجازه خواهد داد آمریکا نفت بیشتری خریداری کند.
به گفته وزیر انرژی آمریکا، مقامات انرژی در حال رصد رشد قیمت نفت آمریکا و تاثیر آن بر پر کردن مجدد ذخایر هستند. وزارت انرژی آمریکا قصد داشت نفت را زیر قیمت ۷۹ دلار در هر بشکه خریداری کند. بهای نفت آمریکا در روز دوشنبه، بالای ۸۲ دلار در هر بشکه معامله شد.
گرانهولم همچنین گفت: توقف صدور مجوز گاز طبیعی مایع از سوی دولت آمریکا تا سال آینده، سپری خواهد شد. با این حال وی اشاره نکرد چه زمانی صدور مجوزهای صادراتی می‌توانند از سر گرفته شوند، اما برآوردها از تاخیر ۱۰ تا ۱۴ ماهه را رد کرد و این توقف را موقتی و برای بررسی‌های بیشتر خواند.
بر اساس گزارش رویترز، وزیر انرژی آمریکا همچنین گفت: سقف قیمت ۶۰ دلار در هر بشکه که برای نفت روسیه تعیین شده، موثر واقع شده و آمریکا همچنان به ارزیابی سطوح قیمت مناسب همزمان با تغییر شرایط ادامه خواهد داد.
سقف قیمت ۶۰ دلار در هر بشکه در دسامبر سال ۲۰۲۲ توسط کشورهای گروه ۷، اتحادیه اروپا و استرالیا اجرایی شد و استفاده از خدمات دریایی غربی مانند بیمه، پرچم و حمل و نقل را برای نفتکش‌هایی که نفت روسیه را در قیمت بالاتر از ۶۰ دلار حمل می‌کنند، ممنوع کرده است.
انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع خبر به همراه لینک آن ( در انتهای متن خبر ) نوشته شده است و خبرگزار در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 6760 ) را همراه با ذکر موضوع به آدرس  info@khabargozar.com  ایمیل بفرمایید. با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه خبرگزار مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزار در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید