شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-27
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 6766 |
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱ |
12 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

فرمانده فراجا اعلام کرد که در ایام نوروز تعداد زیادی از سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار با پابند الکترونیک کنترل می‌شوند و این روند در طول سال هم ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، سردار احمدرضا رادان در حاشیه رزمایش اقتدار نوروزی ۱۴۰۳ که صبح امروز در میدان آزادی تهران برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران گفت:‌ همواره در طول نوروز شاهد افزایش حجم سفرها در کشور هستیم و در همین راستا نیز پلیس تمهیدات ویژه‌ای را برای تامین ایمنی ترافیکی مسافران و همچنین تامین امنیت مردم اجرا می‌کند. ماموران ما از مرز تا شهرها، روستاها، خیابان‌ها و جاده‌ها در خدمت مردم هستند.
وی با بیان اینکه در این ایام پایش و رصد مرز افزایش پیدا کرده است، گفت:‌ بیش از ۸۰ هزار نیرو نیز برای تامین امنیت و آرامش مردم در حوزه ترافیکی و انتظامی به کار گرفته شده است. این نیروها در قالب نیروهای گشتی در شهرهای مسافرفرست و مسافرپذیر و همچنین پلیس راهور و … فعالیت خواهند کرد. 
فرمانده فراجا با بیان اینکه در ایام نوروز تعداد زیادی از سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار به وسیله پابندهای الکترونیک کنترل می‌شوند، گفت: این روند کنترلی در طول سال هم ادامه خواهد داشت.
وی ادامه داد:‌واقعیت تلخ این است که به دلایل مختلف افرادی سرقت را پیشه کرده‌اند و برای اینکه از این مرام و مسلک دور شوند در سال جاری تعداد زیادی از این مجرمان با پابند الکترونیکی تحت کنترل هستند و رصد می شوند.
رادان همچنین با هشدار به سارقان خشن گفت: از سال ۱۴۰۳ به حکم قانون آن دسته از افرادی که مرتکب جرائم خشن اعم از سرقت و … شوند، مانند اراذل و اوباش با آنها برخورد می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه کاهش آمار جانباختگان حوادث رانندگی یکی از اولویت‌های پلیس است، گفت:‌ از مردم می خواهیم شتاب در سفر را انتخاب نکنند و در جاده‌ از زیبایی مسیر هم لذت ببرند. یکی از دلایل عمده تصادفات در ایام نوروز همین عجله و شتاب در رانندگی است. 
فرمانده فراجا همچنین از مردم خواست که هنگام خروج از منزل برای سفر، وسایل گرانقیمت را در جایی امن قرار دهند و یا به افراد حاضر در منزل بسپارند و حتما وضعیت امنیت و ایمنی منزل را کنترل کنند.
وی با بیان اینکه در شرق و غرب تهران چند هزار گشت اضافه از روزمره در خدمت مردم هستند تا آرامش و امنیت را در بهار قرآن و طبیعت تأمین کنند، خاطرنشان کرد: فرزندان انتظامی در این مرز و بوم با آماده باش کامل در خدمت مردم هستند، باشد که سال خوبی رقم بزنیم.
رادان درباره دوربین البسه پلیس نیز گفت: در صورتی که بودجه در اختیار ما قرار بگیرد زیرساخت فناوری و اطلاعات آمادگی دارد تا دوربین‌های آنلاین و آفلاین در اختیار باشد هرچقدر تجهیزات افزایش پیدا کند سطح تزاحم با مردم کاهش و هوشیاری و آمادگی دیجیتالی پلیس افزایش پیدا خواهد کرد.
فرمانده کل انتظامی کشور در ارتباط با نقش دانش آموزان در کمک به پلیس نیز گفت:: یکی از همراهان جدی انتظامی دانش‌آموزان هستند و در عرصه جدید ظهور و بروز داشتند؛ به اعتقاد من دانش‌آموزان، نوجوانان و جوانان، پلیس های جوان در کنار خانواده هستند که می‌توانند تذکرات پلیسی را به خانواده خود بدهند.
انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع خبر به همراه لینک آن ( در انتهای متن خبر ) نوشته شده است و خبرگزار در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 6766 ) را همراه با ذکر موضوع به آدرس  info@khabargozar.com  ایمیل بفرمایید. با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه خبرگزار مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزار در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید