پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-18
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 6793 |
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۳ |
4 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

رییس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ویژه‌برنامه سال تحویل شبکه دو سیما اعلام کرد ممانعتی برای بازگشت بهروز وثوقی و فیلم‌سازی بهرام بیضایی در ایران وجود ندارد.

محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که به همراه علی نصیریان صبح روز چهارشنبه ۱ فروردین ۱۴۰۳ در ویژه‌برنامه سال تحویل شبکه دو حضور داشت در پاسخ به پرسش مجری برنامه مبنی بر اینکه آیا برای بازگشت برخی بازیگران و سینماگران ایرانی خارج از کشور به ایران دستورالعمل یا منعی وجود دارد یا نه؟ تاکید کرد: واقعیت این است که ما خیلی وقت‌ها خیلی محدودیت‌ها را نداریم و هنرمندان در چارچوب قانون می‌توانند به کشور بازگردند. چندی پیش مطرح شد که استاد بیضایی دوست دارند فیلم بسازند و من می‌خواهم از ایشان دعوت کنم که به ایران بیایند و فیلم‌شان را بسازند.
وی ادامه داد: استاد بیضایی بعد از دوران ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد و در دوران آقای روحانی مهاجرت کردند. ایشان می‌توانند برگردند و بیایند، هیچ ممانعتی وجود ندارد.
مهر نوشت: خزاعی یادآور شد: بعضی از هنرمندای قبل از انقلاب اگر مشکلی وجود نداشته باشد، می‌توانند برگردند و کارشان را انجام دهند چون درخواست‌های متعددی در سازمان سینمایی یا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داریم که این هنرمندان می‌خواهند برگردند. مخصوصا اخیرا خیلی از هنرمندان این درخواست را دارند. شرایط‌شان بررسی می‌شود و واقعا اگر بخواهند در چارچوب قانون کار کنند فضا فضای بازی است.
رییس سازمان سینمایی در پاسخ به پرسش دیگر مجری برنامه درباره اینکه کدام هنرمندان خارج از کشور درخواست بازگشت به ایران را دارند، تصریح کرد: الان حضور ذهن ندارم، مثلا آقای بهروز وثوقی می‌تواند برگردد و کار کند، هیچ مشکلی ندارد مگر اینکه مشکل دیگری در اینجا داشته باشد وگرنه از لحاظ سازمان سینمایی و از لحاظ وزارت ارشاد یک‌سری هنرمندان می‌توانند برگردند و کارشان را انجام دهند. ممانعتی وجود ندارد که ما نتوانیم آثار این‌ هنرمندان را ببینیم یا از فضای هنری آن‌ها نتوانیم استفاده کنیم.
۲۲۰۵۷

منبع: خبرگزاری خبرآنلاین

منبع خبر به همراه لینک آن ( در انتهای متن خبر ) نوشته شده است و خبرگزار در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 6793 ) را همراه با ذکر موضوع به آدرس  info@khabargozar.com  ایمیل بفرمایید. با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه خبرگزار مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزار در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید