شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 6844 |
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۹ |
4 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

مصرف لبنیات از کوتاه قدی کودکان پیشگیری می‌کند.

به گزارش خبرآنلاین، یکی از بهترین غذاهایی که حاوی پروتئین و موادمغذی دیگر است و باعث افزایش قد می‌شود، شیر و ماست است.
ایسنا در گزارشی نوشت: داشتن قد بلند جزو تمایلات کودکان و والدین آنها محسوب می‌شود. اگرچه مولفه‌های متعددی در افزایش قد تاثیرگذار هستند باید توجه داشت که علاو بر ژنتیک، تغذیه در میزان قد نقش بسزایی دارد. با توجه به نقش تغذیه در افزایش قد، توصیه می‌شود که به منظور افزایش قد کودکان از مواد مغذی و غذاهای حاوی ویتامین به منظور رشد استخوان‌ها استفاده شود.
مصرف مواد مغذی و غذاهای حاوی ویتامین برای رشد استخوان‌ها ضروری و مهم به حساب می‌آید. قد نتیجه رشد اسکلتی و استخوانی است و مصرف روزانه شیر می‌تواند به افزایش مواد معدنی استخوان، بسیار کمک کند. بنابراین، تغذیه دوران کودکی ممکن است ۲۰ تا ۴۰ درصد قد فرد را تعیین کند.
پروتیئن‌ها جزو بهترین مواد مغذی برای افزایش قد کودکان به حساب می‌آیند. پروتئین به عنوان مهم‌ترین مواد مغذی برای ساختن بدن کودک و همچنین کمک به افزایش قد به حساب می‌آید؛ چرا که به ساخت بافت‌های بدن و تحریک هورمون‌های رشد کمک می‌کنند.
پروتئین از موادغذایی مهم برای سلامت ماهیچه‌ها، استخاون‌ها، پوست، بافت و همه اندام‌های بدن به حساب می‌آید و از دست دادن پروتیین موجب بروز مشکلات سلامت مانند رشد غیرعادی کودکان می‌شود.
شیر و ماست، پروتیین و مواد مغذی دارند و سب افزایش قد می‌شوند. مصرف لبنیات مانند شیر، پنیر و ماست حدود ۳ تا ۴ وعده در روز می‌تواند نقش موثری در دستیابی به پتانسیل رشد کودکان و نوجوانان دارد.
بنابر اعلام دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، فیزیولوژی، مصرف شیر و فرآورده های لبنی را در دوره کودکی توجیه می کند، زیرا آنها منابع خوبی از انرژی، درشت مغذی ها و ریز مغذی ها (پروتئین ها، فسفر، منیزیم، ویتامین D و مهمتر از همه کلسیم) برای رشد و نمو هستند .
همچنین مصرف محصولات لبنی میزان ترشح فاکتور رشد شبه انسولیت نوع I را افزایش می‌دهد که منجر به رشد اسکلتی می‌شود. محصولات لبنی به دلیل پپتیدهای فسفریله لاکتوز و کازئین به جذب کلسیم کمک می‌کنند.
علاوه بر کلسیم، ویتامین D در روند استحکام استخوان‌ها و افزایش قد نقش دارد. ویتامین D عامل مهمی در افزایش تراکم و سختی استخوان‌ها به حساب می‌آید و کمبود این ویتامین سبب نقص رشد، ضعف عضلات و کوتاهی استخوان‌ها می‌شود.

۲۳۳۲۳۶

منبع: خبرگزاری خبرآنلاین

منبع خبر به همراه لینک آن ( در انتهای متن خبر ) نوشته شده است و خبرگزار در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 6844 ) را همراه با ذکر موضوع به آدرس  info@khabargozar.com  ایمیل بفرمایید. با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه خبرگزار مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزار در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید