جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 6964 |
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۲ |
6 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

محمد قوچانی روزنامه‌نگار با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش نسبت به برنامه‌های تلویزیونی واکنش نشان داد و نوشت: این شب‌ها تلویزیون به بهانه ی نوروز پر از دلقک‌ها / تلخک‌های بی مزه ای است که شادی شب عید نوروز را با مسخره بازی اشتباه گرفته اند. نوروز؛ شب فرهنگ و هنر و تاریخ و تمدن ایران است و اگر با طنز و شادی و فرهنگ عامه همراه باشد خیلی هم خوب است.

موسیقی پاپ و شاد عالی است ؛ اما دریغ از یک قطعه موسیقی ملی و میهنی که نشان دهد این ملت چند هزار سال تاریخ و تمدن و فرهنگ دارد . اصولگرایان حاکم بر تلویزیون می‌خواهند شاد هم باشند مبتذل می‌شوند ؛ مانند گذار از محمد رضا شجریان به تتلو و امروز گذار به عباس قادری … شجریان که رفت و برای حذف ربنای او اساسا ربنا را از ادعیه ماه رمضان حذف کردید ؛ چرا نمی‌توانید شهرام ناظری و علیرضا قربانی و همایون شجریان را به صدا و سیما دعوت کنید و اگر آنان دعوت شما را نمی‌پذیرند، چه ایرادی در شماست که این هنرمندان ملی دعوتتان را قبول نمیکنند؟ چرا باید شب عید مجری بی هنر و بی ادب و بی فرهنگتان تصنیف ملی ” مرغ سحر ” که خاطره ملی ماست را مسخره کند؟ چرا شب عید باید به یک چهره بدصدا که شهرتش را مدیون فضای مجازی است و نسب به برادر حاتم طایی می برد ، میکروفن( بلند گو ) بدهید که یک نمونه از هنر موسیقی ملی را به گند بکشد؟ آیا با حذف احسان علیخانی و مهران مدیری و رامبد جوان و عادل فردوسی پور و سروش صحت و … به این رویش‌های جدید رسیده اید که مرغ سحر را بر وزن” اتل ،متل ، توتوله “و” گاو حسن چه جوره ” تحلیل می‌کنند؟! چرا ” شب ایران ” را به هالووین بدل کرده اید ؟ امسال که دیگر خبری از منوتو نیست .آیا فرصتی برای آشتی فرهنگی نبود؟ دعوت از استاد ایرج کار خوبی بود اما قاب سیما بیشتر مجری را نشان می داد تا نوازنده چیره دست ویلن …آیا اینکه پس از چهل و پنج سال ورزشکاران طراز اول این کشور در سیمای جمهوری اسلامی از معین و هایده یاد می‌کنند و استودیو شادی می‌کند ، نشان دهنده شکست سیاست‌های هنری شما نیست ؟ در این میان فقط یکی مثل امیرحسین مدرس آن قدر با فرهنگ است که در برنامه شبکه یک وقتی پس از دهها دلقک و ورزشکار و سلبریتی بی مایه چند نویسنده را به برنامه شب عید دعوت می‌کنند و یادی از ایران می‌شود ، او یادی از دکتر سید جواد طباطبایی و تفکر ایرانشهری می‌کند و این نام ممنوعه را در تلویزیون در شب نوروز بر زبان می آورد . این متن را فقط به افتخار امیر حسین مدرس نوشتم که نیمه شب در پخش زنده فرصت شناسی کرد و یاد دکتر طباطبایی و تفکر ایرانشهری را از یاد نبرد …

۵۷۵۷

منبع: خبرگزاری خبرآنلاین

منبع خبر به همراه لینک آن ( در انتهای متن خبر ) نوشته شده است و خبرگزار در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 6964 ) را همراه با ذکر موضوع به آدرس  info@khabargozar.com  ایمیل بفرمایید. با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه خبرگزار مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزار در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید