جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 7024 |
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۰ |
6 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

یک شبکه عبری گزارش کرد دستورالعمل‌هایی برای تیم مذاکره کننده اسرائیلی در قطر مبنی بر عدم موافقت با آتش‌بس در نوار غزه صادر شده است.

به گزارش ایسنا، دستورالعمل‌های روشنی به تیم مذاکره کننده‌ اسرائیلی صادر شده که بعد از بازگشت «دیوید بارنیا» رئیس موساد به اراضی اشغالی، در قطر باقی مانده است. این دستورالعمل‌ها مبتنی بر عدم موافقت با هرگونه سناریویی برای پایان دادن به جنگ غزه است.
شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه با اعلام این مطلب افزود: موضوع حساس مذاکرات در حال حاضر «توقف اقدامات خصمانه»است.
طبق این گزارش، اولین پیشنهاد حماس به میانجیگران مشروط بر توقف درگیری در نوار غزه در مقابل آزادی اسراست که تل‌آویو طبیعتا به شدت به آن اعتراض کرده و گفته «این خواسته‌ها بی‌اساس است».
یک هیات اسرائیلی روز دوشنبه به ریاست رئیس موساد برای مذاکره با میانجیگران در مذاکرات پیرامون معامله با حماس وارد دوحه، پایتخت قطر شد.
«ماجد الانصاری» سخنگوی وزارت خارجه قطر روز سه‌شنبه گفت، هیأت اسرائیلی به ریاست بارنیا پس از یک روز مذاکرات بدون پیشرفت، دوحه را ترک کرد اما میانجی‌ها به ازسرگیری مذاکرات پس از هفته‌ها بن‌بست خوش‌بین هستند.
به گفته این سخنگو، خروج بارنیا به معنای پایان مذاکرات نیست، زیرا تیم‌های فنی همچنان در مورد پارامترهای پیشنهاد سه مرحله‌ای وقفه ۶ هفته‌ای در حال مذاکره هستند. ماجد الانصاری گفت گام بعدی ارسال یک پیشنهاد متقابل برای حماس است.
این مذاکرات در حال حاضر بر مسئله آزادی اسرای فلسطینی و اسرائیلی متمرکز است وگمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که ممکن است به توافق منجر شود.
بنا بر گزارش شبکه خبری اسکای نیوز عربی، حماس خواستار آزادی حدود ۹۵۰ اسیر شده که ۱۰۰ نفر از آن‌ها در عملیات ضد اسرائیلی شرکت کرده‌اند و نیز شامل افرادی می‌شود که حماس هویت آن‌ها را به شکل ویژه‌ای مشخص خواهد کرد.
این پیشنهاد مبنی بر برقراری آتش‌بس به مدت ۶ هفته در مقابل آزادی حدود ۴۰ اسیر اسرائیلی است.
انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع خبر به همراه لینک آن ( در انتهای متن خبر ) نوشته شده است و خبرگزار در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 7024 ) را همراه با ذکر موضوع به آدرس  info@khabargozar.com  ایمیل بفرمایید. با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه خبرگزار مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزار در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید