جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 7030 |
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۱ |
7 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

سخنگوی وزارت امورخارجه پاکستان با تاکید بر اینکه اسلام‌آباد متعهد به پروژه خط لوله گاز با ایران است، گفت: ما اهمیت این پروژه را برای امنیت انرژی خود به مقامات آمریکایی منتقل کرده‌ایم.

به گزارش ایسنا، «زهرا ممتاز بلوچ» سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان امروز (پنج‌شنبه) در نشست خبری هفتگی خود در پاسخ به سوالات رسانه‌ها درخصوص جلسه دیروز کنگره آمریکا خاطر نشان کرد: «این تصمیم مستقل دولت پاکستان است که پروژه خط لوله گاز پاکستان و ایران را به پیش ببرد».
وی در ادامه تاکید کرد که در حال حاضر، جایی برای هیچ بحث یا معافیتی از سوی طرف ثالث برای ساخت خط لوله در داخل خاک پاکستان وجود ندارد. پاکستان همچنین اهمیت این پروژه را برای امنیت انرژی خود به مقامات آمریکایی منتقل کرده است.
«دونالد لو» دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور جنوب و مرکز آسیا رو چهارشنبه و در جریان یک جلسه استماع در کنگره گفته بود واشنگتن مخالف پیشبرد این پروژه است.
انتخابات پاکستان
این دیپلمات پاکستان در پاسخ به سوالی درباره نگرانی‌های مطرح شده در جلسه کنگره آمریکا در مورد احتمال تقلب در انتخابات پاکستان هم گفت که برخی از اظهارات بیان شده در آنجا نشان دهنده درک نادرست از وضعیت داخلی پاکستان و قوانین انتخاباتی است. او ابراز امیدواری کرد که برای رفع این سوءتفاهم‌ها با ایالات متحده گفت‌وگوی معناداری انجام شود.
او با بیان اینکه «پاکستان برای روابط نزدیک خود با ایالات متحده ارزش قائل بوده و به تعامل سازنده با آن معتقد است» تصریح کرد: «پاکستان به اختیار نهادهای قانونگذاری برای بحث در مورد مسائل بین‌المللی احترام می گذارد. با این حال، مذاکرات این نهادهای قانونگذاری باید به ترویج پویایی مثبت در روابط دوجانبه بر اساس احترام و درک متقابل کمک کند».
عملیات نظامی در افغانستان
سخنگوی وزارت امور خارجه ‌پاکستان همچنین در پاسخ به سوالات متعدد در مورد عملیات اخیر پاکستان در داخل افغانستان تاکید کرد که این عملیات علیه دولت، نهادها و یا مردم افغانستان انجام نشده است، بلکه علیه مخفیگاه‌ها و پناهگاه‌های تروریست‌ها بوده است.
ممتاز بلوچ اظهار داشت: پاکستان در موارد متعدد شواهد و اطلاعات ملموس را در مورد وجود پناهگاه‌های تروریستی در داخل افغانستان با مقامات افغان به اشتراک گذاشته است. این یک واقعیت است که تروریست‌ها به‌ویژه «تحریک طالبان پاکستان» در افغانستان پایگاه‌های خود را دارند.
وی ادامه داد: «این فقط ادعای پاکستان نیست، بلکه ناظران بین‌المللی، از جمله گزارش‌های سازمان ملل نیز آن را تأیید کرده‌اند».
این سخنگو گفت که پاکستان به حاکمیت و تمامیت ارضی افغانستان احترام می‌گذارد و مشتاق است برای یافتن راه‌حل‌های مشترک برای مقابله با تروریسم و جلوگیری از هرگونه خرابکاری در روابط دوجانبه بین پاکستان و افغانستان با یکدیگر همکاری کنیم.
انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع خبر به همراه لینک آن ( در انتهای متن خبر ) نوشته شده است و خبرگزار در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 7030 ) را همراه با ذکر موضوع به آدرس  info@khabargozar.com  ایمیل بفرمایید. با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه خبرگزار مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزار در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید