شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 7379 |
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۰ |
8 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیاء (ص) تاکید کرد: آمریکا شریک جرم قطعی جنایتکاران اسرائیل در حمله به مردم مظلوم فلسطین است.

به گزارش ایسنا، سرلشکر پاسدار غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیاء (ص) در سالگرد عملیات بزرگ فتح المبین در جمع پیشکسوتان و مردم مقاوم دزفول با تاکید بر اینکه مردم قهرمان دزفول در هشت سال دفاع مقدس با مقاومت جانانه، دین خود را به اسلام و ایران عزیز ادا کردند، اظهار کرد: ملت شریف ایران و مردم قهرمان و مقاوم دزفول با گرامیداشت سالگرد عملیات غرور آمیز فتح المبین و یکی از ایام درخشان هشت سال دفاع مقدس، در حقیقت بر پایداری و مقاومت و ایستادگی در برابر باج خواهی و زورگویی دشمنان تاکید می کنند.
وی افزود: هشت سال دفاع مقدس یک راه نورانی و روشن برای نسل های کنونی و آینده خصوصاً نسل جوان باقی می گذارد که همیشه الهام بخش است و در برابر تهدیدات و چالش ها برای حفظ استقلال و عزت کشور عزیز ایران، می توان از این راه روشن و پر افتخار، درس و الهام گرفت. ما از تجربه دوران دفاع مقدس آموخته ایم اگر قدرت نداشته باشیم، مورد تهاجم دشمن قرار می گیریم. بنابراین طی سه دهه گذشته پس از جنگ، قدرت دفاعی و قدرت تهاجمی خود را دائماً افزایش داده ایم و خواهیم داد تا بتوانیم از موجودیت و منافع ملت شریف ایران در برابر تهدیدات، قدرتمندانه دفاع کنیم و خدا را شکر می کنیم که دشمنان را به بازدارندگی رسانده ایم.
فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیا (ص) با اشاره به اینکه در طی چهار دهه گذشته آمریکای متجاوز آغازگر حداقل سه جنگ و رژیم صهیونیستی نیز حداقل آغازگر هفت جنگ در منطقه ما بوده اند افزود: آمریکا در هر هفت جنگ دیگر در کنار متجاوزین و علیه ملت های مظلوم (همانند هشت سال دفاع مقدس که در حمایت و پشتیبانی از صدام علیه ملت ایران بودند) حضور داشته و اکنون نیز در جنگ کنونی در فلسطین اشغالی، آمریکایی‌ها با حمایت کامل از رژیم صهیونیستی، علیه ملت مظلوم فلسطین صف آرایی نموده و شریک جرم قطعی جنایتکاران اسرائیل است.
وی عهمچنین گفت: طی ۴۵ سال گذشته آمریکا، رژیم صهیونیستی و قدرت های استکباری در مجموع حداقل هفده جنگ را بر منطقه تحمیل کرده اند و خدا را شکر می کنیم که تدابیر مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) در طی سه دهه گذشته، کشور عزیز ایران را از شش جنگ دور نگه داشت و مانع از وقوع جنگ علیه ملت ایران شدند. ما از جنگ استقبال نمی کنیم اما ما فرزندان خمینی (ره) و خامنه ای، مرد جنگ هستیم و در برابر هر متجاوزی می ایستیم و به یاری خداوند بزرگ، دشمن را شکست خواهیم داد.
سردار رشید در ادامه تاکید کرد: ملت شریف ایران به دلیل برخورداری از قدرت و برتری روحی و انسجام، نیازی به تهدید و جنگ با هیچ کشوری ندارد و تاریخ گذشته این ۴۵ سال پر افتخار به این معنا است که دفاع از موجودیت و هویت ملی و تمامیت ارضی در برابر هر تهدیدی خطوط اصلی سیاست های دفاعی – امنیتی ایران است. مشاهده تجربه دوران دفاع مقدس و شکل گیری فرهنگ مقاومت عمومی و دفاع همه جانبه مردمی، باید برای کسانی که منافع ملت ایران را تهدید می کنند، هشدار آمیز باشد و محاسبات خود را اصلاح کنند. در غیر این صورت در عمل و با پذیرش هزینه های محاسبه نشده، مجبور به انجام آن خواهند شد. 
سرلشکر رشید در بخش دیگری از سخنان خود به نقش و جایگاه سرلشکر پاسدار محمد حسن کوسه چی در هشت سال دفاع مقدس پرداخت و اظهار داشت: شهید بزرگوار حاج محمد کوسه چی از فرماندهان نسل انقلاب و جنگ بود که بار مبارزه را از دهه ۵۰ تا کنون بر دوش گرفته بود و هرگز تلاش، فداکاری، مجاهدت و ایثار را در راه تحقق آرمان های انقلاب اسلامی و تبعیت از امام خامنه ای (مدظله العالی)، رها نکرد.  سردار کوسه چی از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس و سه دهه پس از آن، همواره در میدان و صف، انجام مأموریت می کرد و میدان نبرد را رها نکرد. جوانان عزیز ما از همت و اراده و روح بزرگ سرداران شهیدی همچون شهید همدانی، شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید استوار و شهید کوسه چی باید درس بیاموزند. سردار کوسه چی از خیل عظیم رزمندگان و فرماندهانی بود که نسلی حماسه ساز، متعهد، آرمان خواه، مسئول، مظلوم و بی ادعا بود.
انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع خبر به همراه لینک آن ( در انتهای متن خبر ) نوشته شده است و خبرگزار در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 7379 ) را همراه با ذکر موضوع به آدرس  info@khabargozar.com  ایمیل بفرمایید. با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه خبرگزار مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزار در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید