جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-26
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 7549 |
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۱ |
17 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

تیم کوک، مدیرعامل اپل، در ادامه سفر خود به چین، اعلام کرد این شرکت قصد دارد در تحقیقات بیشتر در این کشور، سرمایه گذاری کند.

به گزارش ایسنا، روزنامه دولتی چاینا دیلی، با استناد به اظهارات کوک به وانگ ونتائو، وزیر بازرگانی چین، گزارش کرد این شرکت آمریکایی، منابع را برای تحقیقات کاربردی در مرکز مالی شانگهای تزریق می‌کند. طبق گزارش این روزنامه، تیم کوک، جزئیات سرمایه گذاری را فاش نکرد.
کوک در ویدئویی از دیدار با وزیر بازرگانی چین گفت: ما به سرمایه گذاری در چین، در زنجیره تامین، تحقیق و توسعه و فروشگاههای خود ادامه می‌دهیم.
کوک، یکی از مدیران جهانی است که انتظار می‌رود در مجمع توسعه چین که از یکشنبه در پکن آغاز می‌شود، شرکت کند. لی کیانگ، نخست‌وزیر چین، در این اجلاس سالانه سخنرانی خواهد کرد. گمانه‌زنی‌ها درباره این که این مقام چینی با کدام یک از مدیران ارشد ملاقات خواهند کرد، ادامه دارد.
مدیرعامل اپل همچنین پنجشنبه گذشته، یک فروشگاه جدید بزرگ را در مرکز شانگهای افتتاح کرد.
این دیدار، در بحبوحه نشانه هایی از مشکلات اخیر اپل در چین انجام می‌شود. بر اساس تحقیقات مستقل، فروش آیفون در شش هفته اول سال میلادی جاری، ۲۴ درصد کاهش یافته است. ممنوعیت استفاده از آیفون در سازمانهای دولتی و شرکت‌های تحت حمایت دولت چین، در اواخر سال میلادی گذشته تشدید شد. همزمان، روابط بین پکن و واشنگتن در بخشهایی همچنان رو به تیرگی است و آمریکا اخیرا گامهای بیشتری برای محدود کردن برنامه های رقیب خود در زمینه هوش مصنوعی و نیمه رسانا، برداشته است.
بر اساس گزارش بلومبرگ، در بیانیه روز شنبه وزارت بازرگانی چین آمده است: وانگ به کوک گفت: چین مایل به همکاری با آمریکا برای ایجاد یک محیط تجاری منصفانه، باثبات و قابل پیش بینی برای شرکت‌های آمریکایی و چینی است. وی همچنین گفت: چین در حال ترویج نوآوری در فناوری است و بخش هایی مانند هوش مصنوعی و رایانش ابری، فرصت های عظیمی را برای شرکت‌هایی مانند اپل فراهم می‌کنند.
انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع خبر به همراه لینک آن ( در انتهای متن خبر ) نوشته شده است و خبرگزار در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 7549 ) را همراه با ذکر موضوع به آدرس  info@khabargozar.com  ایمیل بفرمایید. با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه خبرگزار مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزار در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید