جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 7565 |
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۱ |
3 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

آمریکا با هدف افزایش رقابت برای آیفون و حمایت از شرکت‌های کوچکتر که اپلیکیشن‌هایشان با این دستگاه محبوب کار می‌کنند، علیه اپل شکایت کرده است.

به گزارش ایسنا، در شکایت علیه این شرکت ۲.۷ تریلیون دلاری، آمریکا استدلال کرده که سازنده آیفون، به رقبای کوچک‌تر آسیب رسانده و قیمت‌ها را افزایش داده است و وزارت دادگستری از دادگاه می‌خواهد شرایط رقابتی را در بازارهایی که تحت تاثیر رفتار غیرقانونی اپل قرار گرفته‌اند بازگرداند.
 اپل اعلام کرد این شکایت، این شرکت و اصولی را که محصولاتش را در بازار رقابتی متمایز می‌کند را تهدید می‌کند. در اروپا، مصرف کنندگان از قوانین و مقرراتی که اپل را مجبور به ایجاد شماری تغییرات کاربرپسند در تلفن هوشمند محبوب خود کرد، سود برده اند که نشان می‌دهد در صورت موفقیت آمیز بودن شکایت وزارت دادگستری، ممکن است تغییرات مشابهی در آمریکا روی دهد. رویترز در گزارشی، بخشهایی را بررسی کرده که مقامات رقابت اتحادیه اروپا، قوانین را تغییر داده اند و اپل بر اساس آن، در محصولاتش، تغییراتی صورت داده است.
کابلهای شارژ
روی آوردن اپل به به استفاده از شارژرهای  یو اس بی سی که در دستگاههای مبتنی بر اندروید استاندارد شده، ممکن است واضحترین تغییر برای کاربران باشد. اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۲، قانونی را تصویب کرد که این پورت شارژ را تا پایان سال ۲۰۲۴ به استاندارد اجباری در سراسر این بلوک متشکل از ۲۷ کشور، تبدیل کرد. این امر باعث می‌شود مصرف‌کنندگان دستگاه‌های خود را با استفاده از شارژرهایی که قبلا در اختیار داشتند، یا با قرض گرفتن شارژرهای دیگران، آسان‌تر شارژ کنند.
فروشگاه برنامه اپ استور
در اروپا، قوانین جدید جایگزین هایی برای اپ استور اپل ایجاد کرده است، یعنی کاربران می توانند اپلیکیشن‌ها را از منابع رقیب، از جمله وب‌سایت‌ها و فروشگاههای برنامه رقیب، دانلود کنند.
این امر به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا مجبور به پرداخت کارمزد ۳۰ درصدی به اپل نباشند و در تئوری می‌تواند به معنای ارزان شدن اپلیکیشن‌ها باشد. پس از پیاده سازی کامل این مقررات، کاربران احتمالا از دسترسی به طیف وسیع تری از اپلیکیشن‌ها برخوردار خواهند شد.
پرداختها با استفاده از وب‌سایت‌های غیر اپل
هم در اتحادیه اروپا و هم در آمریکا، توسعه‌دهندگان اپلیکیشن می‌توانند کاربران را برای خرید اقلام به وب‌سایت‌های خود هدایت کنند، نه اینکه مجبور باشند از سیستم خرید درون ‌برنامه‌ای اپل استفاده کنند که کارمزد ۳۰ درصدی هم دریافت می‌کند. این تغییر در اتحادیه اروپا مطابق با قانون بازارهای دیجیتال که اخیرا تصویب شده است، ایجاد شد. در آمریکا، اپل به دنبال شکایتی از سوی شرکت سازنده بازی اپیک گیمز، وادار به چنین تغییری شد.
مرورگرها
تغییر دیگری در اروپا که برای مطابقت با قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا معرفی شد، مربوط به مرورگرهای وب پیش فرض است.
سافاری از زمانی که آیفون برای اولین بار در سال ۲۰۰۷ معرفی شد، مرورگر پیش فرض این دستگاه بوده است. در حالی که کاربران آیفون قبلا می‌توانستند مرورگر پیش‌فرض خود را به رقیبی مانند گوگل کروم یا اپرا تغییر دهند، اکنون با به‌روزرسانی نرم‌افزاری iOS 17.4، به طور خودکار به آنها این امکان داده می‌شود که هنگام باز کردن سافاری، این گزینه را تغییر دهند.
 اپل با مخالفت با تغییرات اتحادیه اروپا، اعلام کرد به کاربران لیستی از گزینه ها ارائه می‌شود بدون اینکه فرصتی برای آموختن درباره آنها داشته باشند و هشدار داد که تجربه مرور آنها را مختل می‌کند.
انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع خبر به همراه لینک آن ( در انتهای متن خبر ) نوشته شده است و خبرگزار در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 7565 ) را همراه با ذکر موضوع به آدرس  info@khabargozar.com  ایمیل بفرمایید. با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه خبرگزار مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزار در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید