جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-26
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 7640 |
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۰ |
11 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

اتحادیه جهانی کشتی پس از تأیید دوپینگ ۲ کشتی‌گیر رده سنی نوجوانان و جوانان ایران که در سال‌های گذشته انجام شده است، فدراسیون کشتی ایران را جریمه سنگین دلاری کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی، سال ۱۴۰۳ با یک خبر تلخ برای کشتی ایران آغاز شده است و فدراسیون کشتی به دلیل تخلف و دوپینگ کشتی‌گیران نوجوانان و جوانان در سال های گذشته، جریمه سنگین دلاری شده است.
بر این اساس اتحادیه جهانی کشتی بابت تأیید نهایی دوپینگ کشتی‌گیرانش در مسابقات بین المللی، ۲۰ هزار فرانک سوئیس معادل ۲۲ هزار دلار فدراسیون‌های ملی را جریمه می‌کند و پرداخت نشدن مطالبات اتحادیه جهانی و همچنین بالا رفتن تعداد دوپینگ، در نهایت باعث تعلیق فدراسیون و عدم حضور تیم های ورزشی آن کشور در مسابقات می شود.
بر این اساس اتحادیه جهانی کشتی بابت دوپینگ دو کشتی‌گیر رده سنی نوجوانان و جوانان ایران که در سال های گذشته انجام شده و چندی پیش به تأیید نهایی رسیده است، از حساب فدراسیون این جریمه را که حدود دو و نیم میلیارد تومان می شود را کم کرده است.
با توجه به اینکه فدراسیون کشتی به شدت با تخلف دوپینگ برخورد کرده و در طی ۳ سال گذشته نیز از تمامی کشتی گیران در بدو ورود به اردوها تعهد گرفته است که در صورتی که دوپینگ کنند این تخلف اول متوجه خود کشتی‌گیر و بعد متوجه هیئت کشتی مربوطه است، اگر این جریمه که پول بیت المال محسوب می‌شود، از سوی کشتی‌گیر پرداخت نشود، ضمن پیگیری از طریق قانون به جهت جبران خسارت وارد شده، کشتی‌گیر متخلف به صورت مادام العمر محروم خواهد شد.
لازم به ذکر است فدراسیون کشتی بر اساس شعار مبارزه با دوپینگ، برخوردی قاطع و محکم با این تخلف داشته به طوری که آمار ورزشکاران دوپینگی طی چند سال گذشته به شدت کاهش داشته است.
گفتنی است اسامی کشتی گیران متخلف که موجب خسارت به کشتی کشور شده‌اند، بزودی اعلام خواهد شد.
انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع خبر به همراه لینک آن ( در انتهای متن خبر ) نوشته شده است و خبرگزار در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 7640 ) را همراه با ذکر موضوع به آدرس  info@khabargozar.com  ایمیل بفرمایید. با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه خبرگزار مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزار در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید