جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-19
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 7664 |
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۷ |
2 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

شیخ حسین انصاریان با بیان اینکه در ماه رمضان برای کارهای کوچکی مانند نگاه به قرآن، خواندن یک آیه یا حتی خواب روزه دار، ثواب عظیمی را ذکر کرده اند، به تشریح دلیل اصلی این امر پرداخت.

به گزارش مبلغ شیخ حسین انصاریان در جلسه ششم از سلسله جلسات ماه مبارک رمضان که در تاریخ ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ در مسجد حضرت امیر (ع) تهران برگزار شد آثار و برکات چشم و گوش و نیروی فهم را در ماه رمضان تشریح کرد. انصاریان در ابتدای سخنان خود گفت که اگر درون و برون انسان با تقوا قدرتمند شود، در حد قدرت تقوای خود به دیدن بخشی از امور پشت پرده نائل می شود و به شنیدن صداهایی از عالم ملکوت دست پیدا می‌کند و به درک حقایق عرشیه نائل می شود. وی با بیان اینکه خواندن قرآن از روی کتاب از جمله برکات دیگر چشم است، گفت: نگاه به قرآن باعث ثبت حسنات در پرونده اعمال می‌شود و خواندن آن درماه مبارک رمضان باعث می‌شود به تعداد حروفی که خوانده می‌شود ثواب یک ختم قرآن به قاری داده شود.
شیخ حسین انصاریان نگاه به پدر و مادر، نگاه به کعبه و نگاه به وجه امیرالمؤمنین علیه السلام را از دیگر برکات چشم عنوان کرد و گفت: نگاه به کعبه چون منصوب به خداست هر نگاه به آن طبق روایات باعث پاک شدن ۱۰۰ هزار سیئه و ثبت ۱۰۰ هزار حسنه و همچنین ۱۰۰ هزار درجه به درجه آخرتی انسان می‌شود. ایشان دلیل و علت این ثواب را اینگونه بیان کردند که علت این حجم از ثواب بخاطر این نیست که ما خیلی مهم هستیم بلکه آنکه ما با آن ارتباط میگیریم خیلی مهم است یعنی کلام الله.
این خطیب توانا در ادامه عبرت گرفتن را از دیگر آثار چشم عنوان کردند و گفتند که عبرت از حوادث، از پیشامدها ،از زیبایی ها ی عالم ، دقت در زیبایی و سازندگی یک شاخه گل و نگاه به مخلوق برای یافتن خالق بسیار مهم و کار ساز است.
خدا بینی و اسیر نبودن در ظواهر دنیا و دیدن خداوند متعال در هر امری از دیگر فواید چشم و و نیروی فهم است که امیرالمؤمنین علیه السلام فرمودند: ما رایت شیئا الا و رایت الله معه و قبله و بعده.یعنی من اسیر نعمت نیستم اسیر لباس و … نیستم گرشبی در خانه جانانه مهمانت کنند /گول نعمت را نخور مشغول صاحبخانه باش پیامبر صلی الله علیه وآله فرمودند: «المؤمن لدی الحق اسیر» یعنی مؤمن اسیر و پای‌بند خداست. ایشان با بیان نمونه هایی از دیدن ها و عبرت گرفتن ها که قرآن کریم بیان می‌کند، نهایتا با بیان داستان حضرت موسی (ع) و عبرت گرفتن ساحران بحث خود را جمع بندی کردند.

منبع: خبرگزاری خبرآنلاین

منبع خبر به همراه لینک آن ( در انتهای متن خبر ) نوشته شده است و خبرگزار در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 7664 ) را همراه با ذکر موضوع به آدرس  info@khabargozar.com  ایمیل بفرمایید. با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه خبرگزار مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزار در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید