جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-26
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 7676 |
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۰ |
10 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

مقام‌های آمریکایی گفتند، وزارت دفاع این کشور هنوز برنامه‌ای درباره چگونگی تحقق ابتکار عمل بایدن در ایجاد یک بندر موقت بدون ایجاد تهدیدهای امنیتی برای سربازان آمریکایی یا نیروهای کار از طرف ثالث به منظور ارسال کمک‌ها به غزه ندارد.

به گزارش ایسنا، اوایل مارس سال جاری میلادی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به پنتاگون دستور داد تا یک بندر موقت برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه ایجاد کند. کمک‌ها در ابتدا به یک بندر موقت ارسال شده و بعد توسط قایق‌های کوچک به ساحل انتقال می‌یابد.
به نقل از شبکه خبری ان.بی.سی، دولت بایدن مصمم است که پس از آغاز ارسال کمک‌ها با استفاده از این بندر شناور، هیچ پرسنل آمریکایی وارد غزه نخواهد شد. در عین حال، پیشنهاد حضور نیروها از طرف ثالث برای ارائه این کمک‌ها خطرات امنیتی را به همراه دارد.
یکی از گزینه‌های اصلی که در حال بررسی است جذب رانندگان و نیروهای امنتی از طرف های دیگر است. البته هنوز مشخص نیست که آیا آنها باید از اراضی اشغالی یا فلسطین یا دیگر اتباع باشند.
یکی از مقام‌های ارتش آمریکا در گفت‌وگو با شبکه خبری ای.بی.سی گفت: هر کسی می‌تواند داخل یک کامیون یک بمب زمان دار یا بمب کنترل از راه دور قرار دهد و باعث بروز یک فاجعه شود.
این شبکه خبری همچنین گزارش کرد، مقام‌های نظامی و ارتش آمریکا همچنین دارند بحث می‌کنند که چه کسی وقتی این کمک‌ها وارد غزه شد، حفاظت آنها را برعهده بگیرد و آنها را رصد کند و چه کسی کمک‌ها را تحویل گرفته و به مراکز توزیع ببرد.
انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع خبر به همراه لینک آن ( در انتهای متن خبر ) نوشته شده است و خبرگزار در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 7676 ) را همراه با ذکر موضوع به آدرس  info@khabargozar.com  ایمیل بفرمایید. با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه خبرگزار مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزار در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید