شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 7781 |
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۶ |
4 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

نماینده مردم چابهار در مجلس گفت: من بایکوت کردن صندوق رای را نمی‌پسندم ولی باید توجه داشت که قرار نیست مسئولان هر کار خواستند بکنند و مردم هم به صرف اینکه «رای» یک حق قانونی است وارد صحنه شوند. زمانی مردم به صورت اکثریتی پای صندوق رای می‌آیند که مسئولان هم در رفتارهایشان تجدیدنظر کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، معین‌الدین سعیدی، نماینده چابهار در مجلس گفت: هرچند در چند حوزه انتخابیه معدود مشارکت مردم قابل قبول بوده ولی حقیقت امر این است که در بسیاری از نقاط کشور از جمله در استان سیستان و بلوچستان و حوزه انتخابیه خودم یعنی چابهار، مشارکت نسبت به انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی کاهش چشمگیری داشت.

به گزارش منیبان، او افزود: یکی از دلایلی که می‌توان برای کاهش مشارکت مردم در انتخابات به آن اشاره کرد پابرجا بودن مشکلات اقتصادی و معیشتی خانواده‌ها علیرغم شعارهایی بود که قبلاً مطرح کرده بودیم. مردم نه تنها گشایشی را در حوزه‌های معیشتی خود ندیدند که حتی وضعیت نسبت به قبل بدتر شده است.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: من همان‌طور که منتقد دولت آقای روحانی بودم منتقد دولت آقای رئیسی هم هستم. یک زمانی عده‌ای برای قیمت مرغ کیلویی ۴۰ هزار تومان یقه پاره می‌کردند ولی خیلی از همان افراد برای رسیدن این قیمت به بالای ۱۰۰ هزار تومان، سکوت کرده‌اند و مردم این پارادوکس‌ها را می‌بینند و می‌فهمند و یکی از دلایل کمرنگ شدن مشارکت در انتخابات همین موضوعات است.
سعیدی اظهار کرد: مثال دیگر می‌زنم مدت‌هاست مردم دسترسی ساده به پلتفرم‌های خارجی ندارند اما جالب است که آقایان مسئول و حتی نامزدها از همین امکانات برای تبلیغات خود بهره بردند. این تفاوت‌ها در شعار و عمل مسئولان باعث نگرانی مردم شده است و از این‌رو برخی از مردم تصور می‌کنند رای دادن دیگر آن تاثیر گذشته را ندارد.
وی یادآور شد: به باور من قهر کردن با صندوق رای راهکار مناسبی نیست و نباید امکان بهره‌برداری و سوء استفاده به دشمنان خارجی را داد. با این حال مسئولان باید با تغییر در رویکردهای اجرایی‌شان فضایی را ایجاد کنند تا بی‌اعتمادی و نگرانی در بین مردم به حداقل برسد. مسئولان به خودشان مراجعه کنند تا ببینند چقدر رویکردها و عمل‌شان باعث قهر کردن مردم با صندوق رای شده است و از یک نقطه شروع به بازسازی کنند.
نماینده چابهار در مجلس گفت: باید اصل موضوع که ناراحتی و قهر بسیاری از مردم با صندوق‌های رای بوده را پذیرفت و سپس روی به آسیب‌شناسی آورد. اینکه اساساً قبول نکنیم که این ناراحتی و نگرانی‌ها بوده نمی‌تواند فضا را برای آینده هموار کند.
سعیدی افزود: گرانی‌ها و مشکلات اقتصادی مشهود است و عمده دلیل نارضایتی مردم و قهر با صندوق رای همین موضوع است. از طرفی به برخی از پارادوکس‌ها اشاره کردم. طبیعی است اگر شعار با عمل یکی نباشد همراه شدن مردم را دربر نمی‌گیرد. هر مسئولی باید آنچه برای خود می‌پسندد برای ملت هم بپسندد که اگر غیر از این باشد با واکنش مردم روبرو خواهد شد.
عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: امیدوارم در همه حوزه‌ها و مخصوصاً بخش‌های اقتصادی و معیشتی رویکردها طوری باشد که رضایت را در چهره مردم ببینیم. ما نمی‌توانیم پدران غرب‌ ستیز و فرزندان غرب‌گرا داشته باشیم. نمی‌شود شعارهای تند علیه کشورهای غربی بدهیم اما در مقابل برخی رویکردهای کشورهای شرقی در برابر منافع ملت ایران سکوت کنیم.
او در پایان خاطرنشان کرد: ایران وطن همه ایرانی‌ها است. مسلماً اگر کسی بخواهد اقدامی اصلاحی انجام دهد باید براساس قوانین کشور این کار یا کارها را دنبال کند. من بایکوت کردن صندوق رای را نمی‌پسندم ولی باید توجه داشت که قرار نیست مسئولان هر کار خواستند بکنند و مردم هم به صرف اینکه «رای» یک حق قانونی است وارد صحنه شوند. زمانی مردم به صورت اکثریتی پای صندوق رای می‌آیند که مسئولان هم در رفتارهایشان تجدیدنظر کنند.
۱۷۲۱۱

منبع: خبرگزاری خبرآنلاین

منبع خبر به همراه لینک آن ( در انتهای متن خبر ) نوشته شده است و خبرگزار در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 7781 ) را همراه با ذکر موضوع به آدرس  info@khabargozar.com  ایمیل بفرمایید. با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه خبرگزار مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزار در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید