شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 7892 |
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۲ |
11 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

فضاپیمای سایوز ام‌اس-۲۵ روسیه که حامل ۳ فضانورد بود، ساعاتی پیش به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل شد.

به گزارش ایسنا، فضاپیمای سایوز MS-25 امروز در ساعت ۲۳:۰۳ به وقت محلی(۰۶:۳۳ به وقت ایران) به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل شد.
به نقل از اسپیس، این ۳ فضانورد پس از تقریباً دو روز دور زدن زمین به ایستگاه فضایی بین‌المللی(ISS) رسیدند.
فضاپیمای سایوز ام‌اس-۲۵ روسیه با گذشت حدود ۵۰ ساعت از پرتاب از پایگاه فضایی بایکونور در قزاقستان به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسید.

تریسی دایسون فضانورد ناسا، اولگ نوویتسکی از آژانس فضایی روسیه(روسکاسموس) و مارینا واسیلوسکایا که نخستین شهروند بلاروسی فضانورد لقب گرفته، در این پرواز حاضر هستند.
انتظار می‌رود دریچه‌های بین سایوز و ایستگاه فضایی بین‌المللی تا ساعاتی دیگر باز شوند تا این فضانوردان به دیگر فضانوردان مقیم ایستگاه فضایی ملحق شوند.
این رویداد همراه با مراسم خوشامدگویی ساکنان فعلی ایستگاه فضایی به ‌صورت زنده توسط تلویزیون ناسا پخش می‌شود.
این چهارمین پرواز فضایی برای نوویتسکی، سومین پرواز برای دایسون و اولین پرواز برای واسیلوسکایا است.

دایسون حدود ۶ ماه در ایستگاه فضایی خواهد ماند و به عنوان مهندس پرواز برای ماموریت اکسپدیشن ۷۰ و ۷۱ خدمت خواهد کرد. وی اوایل ماه آوریل با یک فضاپیمای سایوز دیگر همراه با لورال اوهارا، فضانورد ناسا به زمین بازخواهد گشت.
اوهارا سپتامبر گذشته با یک فضاپیمای سایوز همراه با اولگ کونوننکو و نیکولای چوب فضانوردان روس به ایستگاه فضایی رسید. کونوننکو و چوب تقریباً در نیمه مسیر برنامه‌ریزی شده خود برای اقامت مداری یک ساله هستند. آنها نیز در ماه سپتامبر همزمان با دایسون به زمین بازخواهند گشت.
کونوننکو، چوب و اوهارا تنها فضانوردانی نیستند که امروز از ۳ فضانورد حاضر در سایوز ام‌اس-۲۵ در ایستگاه فضایی بین‌المللی استقبال می‌کنند. چهار فضانورد دیگر نیز در ایستگاه فضایی حضور دارند که در اوایل ماه جاری در مأموریت کرو-۸ شرکت اسپیس‌ایکس وارد ایستگاه فضایی شدند. این چهار نفر به نام‌های متیو دومینیک، مایکل بارت و ژانت اپس از ناسا و الکساندر گربنکین از روسکاسموس حدود ۶ ماه در ایستگاه خواهند ماند.
سایوز MS-25 در ابتدا قرار بود صبح پنجشنبه(۲۱ مارس) پرتاب شود و در همان روز به ایستگاه فضایی بین‌المللی برسد، اما یک مشکل الکتریکی در موشک حامل آن باعث شد پرواز آن به تعویق بیفتد و روز شنبه پرتاب شود.
انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع خبر به همراه لینک آن ( در انتهای متن خبر ) نوشته شده است و خبرگزار در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 7892 ) را همراه با ذکر موضوع به آدرس  info@khabargozar.com  ایمیل بفرمایید. با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه خبرگزار مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزار در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید